Powrót do listy wiadomości Dodano: 2004-11-18  |  Ostatnia aktualizacja: 2004-11-18
Siemens płaci za błędy w konstrukcji tramwajów
Siemens płaci za błędy w konstrukcji tramwajów
Siemens płaci za błędy w konstrukcji tramwajów
Naprawa czeka 400 tramwajów, m.in. w Poznaniu. Siedmiu miesięcy, pracy 170 inżynierów i 400 mln euro potrzebował niemiecki Siemens, by rozwiązać problem wadliwej konstrukcji Combino, jednego z najpopularniejszych niskopodłogowych tramwajów na świecie. Wagonów tego typu używa się m.in. w kilku krajach Europy, w Australii i Japonii.

14 takich tramwajów kupił też Poznań. W marcu tego roku w tramwajach we Freiburgu wyszła na jaw ukryta wada konstrukcyjna. Elementy konstrukcji Combino nie są ze sobą spawane, lecz stosuje się ich łączenie za pomocą aluminiowych, skręcanych śrubami łączników. Okazało się, że właśnie to nowatorskie rozwiązanie po przejechaniu przez tramwaj ok. 120 tys. km powoduje pojawianie się rys i spękań w konstrukcji wagonu. W razie wypadku, osłabione pudło Combino mogłoby zagrażać bezpieczeństwu pasażerów.

Wiosną wiele miast wycofało tramwaje Siemensa z tras i rozpoczęło negocjacje z firmą w sprawie naprawy. Po siedmiu miesiącach pracy sztabu inżynierów, szefostwo firmy w Niemczech oznajmiło, że sytuację opanowano. Firma zapewnia, że naprawę przejdzie wszystkich 400 wyprodukowanych Combino. Na modernizację wadliwej konstrukcji tramwajów Siemens przeznaczył ok. 400 mln euro.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Gazeta Wyborcza
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :