Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2010-05-31 | Ostatnia aktualizacja: 2010-05-31
System napędzający samolot na ziemi

System napędzający samolot na ziemi
W ramach umowy Ward Leonard skonstruuje silniki, łożyska, przekładnie, oraz inne elementy całego układu, który zostanie umieszczony w piastach obu przednich kół samolotu. Pierwszym samolotem wyposażonym w nowy system ma być Boeing 737NG.
Dwa silniki o szerokości mierzonej zaledwie w centymetrach wytworzą dość momentu, by rozpędzić duży samolot. Idea wykorzystania silników elektrycznych do napędzania samolotu na ziemi nie jest nowa, jednakże według prezesa WheelTug Isaiah Coxa, „nie było dotąd technologii, która pozwalałaby zbudować tak mały, lekki i bezpieczny silnik, wytwarzający dość momentu.” – powiedział Cox.
Koncepcja została zaprezentowana po raz pierwszy jeszcze w 2005 roku. Od tego czasu, WheelTug zmaga się z inżynierskimi wyzwaniami, jak choćby konieczność chowania podwozia wyposażonego w cały system. „Problem ten wydawał się ogromnym, a może nawet nierozwiązywalnym.” - stwierdził Cox.
Wśród innych kryteriów znalazły się:
- uniknięcie zwiększenia obciążeń działających na podwozie
- uniknięcie zmian w istniejących elementach podwozia, jak: ośka, czy tłok
- zagwarantowanie, że silnik nie uruchomi napędu dopóki samolot nie znajdzie się na ziemi, a pilot nie włączy systemu
- dostosowanie prędkości silnika i koła, pozwalające wyeliminować sprzęgło
- zagwarantowanie, że pokładowa pomocnicza jednostka mocy APU ma wystarczającą pojemność, by równocześnie zasilić silnik i wszystkie systemy pokładowe
„Eksperci przekonywali nas, że rozwiązanie tych problemów wymagałoby całych lat pracy.” – powiedział Cox. „Jednakże dzięki naszym inżynierom i konsultantom, udało nam się spełnić wszystkie te wymogi.” – dodał.
WheelTug prowadzi obecnie rozmowy z producentami samolotów, oraz liniami lotniczymi, dotyczące przystosowania systemu do innych samolotów, w tym również wojskowych.
Cox opisuje Ward Leonard jako ‘idealnego partnera’ do pracy nad technologiami związanymi z silnikami. „Wnoszą całe dekady doświadczenia, unikalne umiejętności, oraz narzędzia do opracowywania najbardziej zaawansowanych technologicznie silników.” – stwierdził Cox.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Przekładnie do silników elektrycznych: siła napędowa elektryfikacji
1- i 2-biegowe napędy ROTATRAC eGFZ są przeznaczone do wysokoobrotowych silników elektrycznych stosowanych w napędach na dwa i cztery koła ...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-