Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-03-03  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-03-03
System ostrzegania przed zmianą pasa staje się standardem
System ostrzegania przed zmianą pasa staje się standardem
System ostrzegania przed zmianą pasa staje się standardem
Poza Japonią, systemy ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (LDW) pojawiły się w topowych modelach samochodów w 2005 roku. Przez te sześć lat zmieniło się wiele i systemy tego rodzaju pojawiły się w tak popularnych modelach samochodów jak Ford Focus czy Mercedes C klasa. Do 2016 roku, liczba instalacji LDW sięgnąć ma 22 milionów sztuk, a wartość tego rynku wynieść przeszło 14,3 miliarda dolarów, czytamy w najnowszym raporcie ‘Lane Departure Warning and Road Sign Recognition Systems’, przygotowanym przez analityków z ABI Research.

„Ostrzeganie przed zmianą pasa ruchu nie odniosło jeszcze spektakularnego systemu komercyjnego jako samodzielna aplikacja.” – stwierdził David Alexander, główny analityk z ABI Research. „Jednakże dostrzegamy obecnie wiele istotnych nowych funkcjonalności, które wykorzystują te same komponenty i stanowią dla kierowców dodatkową wartość. To te rozszerzone funkcjonalności napędzą rozwój rynku.” – dodał.

Jedną z takich funkcjonalności jest rozpoznawanie znaków drogowych, które pojawia się w wybranych modelach samochodów, a skupia się w pierwszej kolejności na znakach ograniczenia prędkości. Innym przykładem jest rodzaj systemu monitorowania, który analizuje czy kierowca utrzymuje się na swoim pasie ruchu. W niektórych pojazdach znajdują się również systemy unikania kolizji, które wykorzystują analizę zapisu wideo oraz dane z radaru dla większej precyzji.

„Inną, nową funkcjonalnością, która wkracza na rynek motoryzacyjny jest zaawansowane sterowanie światłami.” – stwierdził Larry Fisher z NextGen. „Wszystkie te nowe funkcjonalności analizują obrazy wideo z jednego, zamontowanego z przodu czujnika w związku z czym w pewnym momencie sensownym może być wyposażenie w taki czujnik standardowo wszystkie pojazdy w określonej klasie.” – dodał.

Czujniki zainstalowane pierwotnie w pojazdach luksusowych staną się z czasem tańsze dzięki czemu można będzie stosować je w coraz niższych klasach samochodów.

Przykładem takich rozwiązań mogą być systemy skonstruowane przez inżynierów z MIT oraz Valeo.

Wnioski analityków z skonfrontować można z tymi, które znalazły się w podobnym raporcie ‘Samochodowe Systemy Detekcji Przeszkód’, przygotowanym przez ABI w 2008 roku.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Sensors
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :