Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy komunikatów Dodano: 2005-09-02  |  Ostatnia aktualizacja: 2005-09-02
System Transportu i Kontroli Bagażu
Konfiguracja B&R

- sterownik serii B&R2005 wyposażony w silną jednostkę centralną opartą o technologię Intel,
- system rozproszonych modułów wej/wyj w wykonaniu IP67(B&R X67)
- graficzny panel operatorski w technologii Intel (B&R Power Panel).

Od strony komunikacyjnej jednostka centralna sterownika B&R2005 udostępnia wbudowany Ethernet TCP/IP 10/100 (komunikacja z panelem, programowanie, Web Serwer), wymienny Compact Falsh jako pamięć programu (możliwość programowania bezpośrednio w laptopie, bez łączenia się ze sterownikiem i panelem), 2 interfejsy komunikacyjne dla rozproszonych wej/wyj B&R X67 (2 niezależne sieci) oraz RS485 swobodnie programowalny (komunikacja z maszynami skanującymi bagaż).

Zastosowany system rozproszonych wej/wyj B&R X67 umożliwił znaczącą redukcję okablowania całego obiektu, tym samym podnosząc niezawodność i redukując koszty. Do modułów zainstalowanych poza szafą główną, blisko czujników i elementów wykonawczych, doprowadzone są tylko 2 przewody (zasilanie i sieć).

Przyjęta architektura w znaczący sposób uprościła montaż (gotowe prefabrykowane kable), diagnostykę (przejrzysta sygnalizacja pracy modułu oraz wysterowania wej/wyj) oraz późniejsze serwisowanie. Silna jednostka centralna umożliwiła bezproblemową implementację zaawansowanych algorytmów oraz realizację komunikacji ze specjalistycznymi maszynami skanującymi bagaż. Graficzny panel operatorski zapewnia przejrzystą prezentację stanów alarmowych, zmianę trybów pracy całej linii, pracę w trybie ręcznym. Modułowa architektura systemu gwarantuje w przyszłości elastyczną rozbudowę o dodatkowe moduły wej/wyj, dodatkowe panele operatorskie oraz integrację ze strukturami IT lotniska poprzez sieć Ethernet TCP/IP.
Opis Systemu
Funkcjonalnie system składa się z szeregu przenośników taśmowych, którymi transportowane są bagaże oraz specjalistycznych maszyn kontrolnych. Zadaniem systemu sterowania pracą linii jest sprawny przesył bagażu od stanowisk „check-in” do maszyn kontrolnych, późniejsze jego sortowanie na podstawie decyzji wypracowanych przez maszyny i operatorów nadzorujących proces kontroli oraz dalszy transport na stanowisko załadunku wózków lub stanowisko kontroli. Każdy bagaż przechodzi przez różne poziomy kontroli, wykonywanej przez specjalistyczne urządzenia skanujące. W zależności od ostatecznego wyniku kontroli bagaż kierowany jest odpowiednim transporterem do miejsca docelowego lub do stanowiska dodatkowej kontroli osobistej. Podczas kontroli przez maszynę skanującą system sterowania przydziela każdemu bagażowi wirtualny identyfikator umożliwiający precyzyjne śledzenie jego przemieszczania podczas dalszej drogi. Transportery odbierające zaakceptowane bagaże z maszyn skanujących transportują je do przenośnika karuzelowego, skąd obsługa odbiera bagaże na wózki. System sterowania został dostrojony w taki sposób, że zapewnia wymagane odległości pomiędzy bagażami oraz zapobiega kolizji bagaży na transporterach. Zastosowany system blokad wstrzymuje bagaże dochodzące do niebezpiecznego miejsca i wpuszcza je z zachowaniem kolejności nadchodzenia bagaży. System sterowania nadzoruje przepełnienie kolejnych transporterów i zapobiega gromadzeniu się bagaży w jednym miejscu oraz wpychaniu bagażu na niepracujący transporter. Układ realizuje również funkcje kontroli wysokości bagażu na wejściu do maszyn skanujących. Perfekcyjne działanie całego układu gwarantuje Zintegrowany System Sterowania i Wizualizacji B&R.

System Transportu i Kontroli Bagażu, został wykonany przez firmę Dimark (www.dimark.com.pl), która specjalizuje się w technologii transportu wewnętrznego (firma Dimark ma na swojej liście referencyjnej podobny projekt wykonany dla Lotniska Ławica w Poznaniu). Zakres prac firmy Dimark obejmował:
– wykonanie i instalację kilkudziesięciu transporterów taśmowych,

– wyposażenie stanowisk „check-in” w systemy wagowe oraz panele sterowania,

– wykonanie i instalację systemu sterowania w oparciu o komponenty B&R,

– integrację trzech specjalistycznych maszyn kontroli bagażu (skanery) oraz bram przeciwpożarowych z systemem sterowania B&R,

– uruchomienie całego Systemu Transportu i Kontroli Bagażu i dostrojenie w celu zapewnienia wysokiej wydajności i niezawodności pracy.

Całość oprogramowania sterującego na systemie B&R została wykonana przez mgr inż. Jacka Dulińskiego.
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.