Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2010-08-09  |  Ostatnia aktualizacja: 2010-08-09
System wczesnego ostrzegania dla pociągów
System wczesnego ostrzegania dla pociągów
System wczesnego ostrzegania dla pociągów
Tysiące ludzi na całym świecie zginęło w katastrofach kolejowych spowodowanych przez zjawiska naturalne. W 2004 roku, tsunami w południowo wschodniej Azji wykoleiło na Sri Lance pociąg zabijając 1700 osób. Tragediom tym, dzięki projektowi realizowanemu przez naukowców z Tel Aviv University we współpracy z zespołami z siedmiu innych krajów, można było zapobiec.

Profesor Lev V. Eppelbaum z Tel Aviv University Department of Geophysics & Planetary Science wraz z kolegami gromadzą dane sensoryczne z satelitów, samolotów, czujników magnetycznych, oraz bezzałogowych jednostek latających, z myślą o stworzeniu rozwiązania, które zapewni niezawodny system wczesnego ostrzegania dla maszynistów pociągów.

Badania te są częścią projektu European Project FP7. Projekt ‘Integrated System for Transport Infrastructures Surveillance and Monitoring by Electromagnetic Sensing’, zrzesza członków z: Izraela, Włoch, Francji, Szwecji, Norwegii, Szwajcarii oraz Rumunii. Celem tego międzynarodowego zespołu naukowców jest połączenie ze sobą nowatorskich technologii i stworzenie z nich systemu, który pozwoli unikać katastrofom kolejowym spowodowanym przez: lawiny, trzęsienia ziemi, czy nawet ataki terrorystyczne.

„Leje krasowe, lawiny, osuwiska, trzęsienia ziemi, powodzie, wszystkie te katastrofy mogą powodować wykolejanie się pociągów na całym świecie.” – powiedział Eppelbaum. „Mamy nadzieję wynaleźć platformę, która pasując do każdego rodzaju pociągu, pozwoli skuteczniej przewidywać naturalne katastrofy i ataki terrorystyczne na linie kolejowe. Tworzymy nowy system interpretacji, pozwalający połączyć ze sobą innowacyjne technologie z całej Europy.” – dodał.

Najtrudniejszym obecnie zadaniem jest wyeliminowanie z zarejestrowanych danych ‘szumu’. Dane klimatyczne, czy takie parametry jak rodzaje gleby, mogą być bardzo różne w różnych regionach.

Międzynarodowy zespół naukowców ma również nadzieję, że opracowana technologia pozwoli zminimalizować ryzyko ataku terrorystycznego.

Dzisiaj, brak jest systemu monitorującego tak katastrofy naturalne, jak i ataki terrorystyczne dotykające linie kolejowe. Eppelbaum pracuje nad tym, by zebrać razem różne pomiary geofizyczne oraz dane z różnych rodzajów czujników tak, by móc przetworzyć je na użyteczne informacje.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Science Daily
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także