Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2006-05-05  |  Ostatnia aktualizacja: 2006-05-05
Systemy mowy do zastosowań militarnych i komercyjnych
Systemy mowy do zastosowań militarnych i komercyjnych
Systemy mowy do zastosowań militarnych i komercyjnych
Naukowcy z Rochester Institute of Technology opracowują dla Amerykańskiego Departamentu Obrony nowoczesny system rozpoznawania mowy, który ma pomóc w udoskonaleniu obsługi i działania pojazdów militarnych i komercyjnych. W projekcie technicznym ma pomóc prywatna firma VoxGen, która specjalizuje się w technologiach sztucznej mowy. Zasada działania takiego systemu opiera się na wydawaniu instrukcji lub informacji poprzez specjalne urządzenie jako reakcja na zapytanie człowieka.

Technologia taka będzie na wyposażeniu m.in. wojskowych pojazdów inspekcyjnych, gdzie ma wspomagać obsługę urządzeń i samego pojazdu, ma pomagać w razie bardziej złożonych usterek i usprawniać procedury obsługi. Jedną z zalet takiego systemu jest sprawienie, że kierujący pojazdem ma wolne ręce, co zwiększa jego koncentrację i szybkość obsługi urządzeń. Rozkazy wydawane głosem będą odbierane poprzez bezprzewodowy zestaw znajdujący się przy uchu kierującego. Dodatkowo możliwa będzie obserwacja wizualizacji i diagramów na przenośnych urządzeniach typu palmtop.

Owoc tego sześciomiesięcznego projektu ma znaleźć zastosowanie również w rozwiązaniach komercyjnych. Kompletny system będzie dostarczał ekonomicznych i technicznych danych oraz narzędzi wspomagających podejmowanie decyzji dla urządzeń personelu obsługi i utrzymania, inżynierów i dyrektorów operacyjnych. System będzie zawierał ogromne ilości użytecznych danych, takich jak dane projektowe, bazę danych części od dostawców, historię działania, instrukcje obsługi i tym podobne.

Zastosowana tutaj technologia rozpoznawania mowy czyni z systemu bardzo użyteczne narzędzie. Obecne systemy tego typu zazwyczaj nie przechwytują ludzkiego głosu w postaci cyfrowej, przez co taki format nie nadaje się do późniejszych analiz lub odwołań. W nowym systemie wszystkie komendy wydawane głosem będą digitalizowane w bezpośredni sposób, bez przejściowych procesów – jest to rozwiązanie innowacyjne, które ma znacząco uprawnić pracę ludzi korzystających z systemu.

Dodatkowo często zdarza się, że ludzie korzystający z takich systemów nie zawsze działają zgodnie z wydawanymi poleceniami, co powoduje zmniejszenie efektywności a nawet bezpieczeństwa pracy. Co więcej, wiele instrukcji jest „porozrzucanych” po wielu bazach danych, co utrudnia dostęp do nich. Teraz personel obsługujący będzie mógł krok po kroku dotrzeć do potrzebnych danych dzięki instrukcjom głosowym i diagramom – w ten sposób podniesie się precyzja i prędkość działania.

(lz)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Phys Org
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także