
Bosch Research połączyło siły z brytyjskim specjalistą ds. sztucznej inteligencji Fetch.ai, aby przetestować technologię, która będzie gromadzić dane od wielu użytkowników maszyn w celu uzyskania szerszego obrazu ich potencjalnych awarii. Celem jest przezwyciężenie problemu dostępu do danych od jednego użytkownika maszyny, co daje małe szanse na wykrycie ewentualnych problemów.
Testy będą wykorzystywały opracowaną w Cambridge technologię sieciową kolektywnego uczenia się Fetch.ai i współdzielone zestawy danych do przewidywania awarii maszyn Bosch przy jednoczesnym zachowaniu prywatności danych poszczególnych użytkowników systemu.
Bosch wykorzysta technologię kolektywnego uczenia się, aby zmniejszyć ryzyko awarii, pomagając wielu producentom w szkoleniu modeli uczenia maszynowego. Umożliwi każdemu z nich ocenę tego, czy model zaproponowany przez jednego z uczestników poprawił wydajność ich lokalnego zestawu danych. Bosch ma nadzieję, że pomoże to zrozumieć i zastosować algorytmy uczenia maszynowego istotne dla produkcji z wykorzystaniem publicznie dostępnych zbiorów danych.
- Wykorzystywanie uczenia maszynowego do identyfikowania awarii sprzętu jest problemem trudnym do rozwiązania, ponieważ zdarzenia tego typu występują bardzo rzadko - wyjaśnił dyrektor ds. technologii Fetch.ai, Jonathan Ward - Zbiorowy system uczenia się umożliwia różnym producentom korzystającym ze sprzętu firmy Bosch dzielenie się informacjami bez udostępniania surowych danych, co znacznie poprawi ich zdolność do wykrywania awarii, a tym samym wydajność ich systemów.
Bosch i Fetch.ai twierdzą, że zdecentralizowany charakter wykorzystania technik kolektywnego uczenia się opartych na technologii DLT w celu uzyskania wglądu w dane użytkowników maszyn będzie pierwszym tego rodzaju wdrożeniem. Projekt wpisuje się w strategiczny cel Boscha - stania się wiodącą firmą zajmującą się AIoT (sztuczną inteligencją rzeczy).
- Bezpieczne i godne zaufania obliczenia przeznaczone dla kilku partycypantów przy jednoczesnym zachowaniu prywatności danych, a być może nawet wyuczonego modelu, są kluczem do ujawnienia prawdziwej wartości danych rozproszonych - powiedział dr Alexander Poddey, badacz technik sztucznej inteligencji w firmie firmy Bosch - Naszym zdaniem kolektywne uczenie się jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym doprowadzenie cyfrowej gospodarki społecznej do satysfakcjonującego poziomu wydajności.
Bosch Research realizuje szereg innowacji dla spółek Bosch i koncentruje się na badaniach i wdrażaniu nowych technologii. Po raz pierwszy firma nawiązała współpracę z Fetch.ai w 2019 roku. Nowy projekt jest rozszerzeniem tego partnerstwa.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- Źródło: drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Modułowa automatyzacja, mniej tworzyw sztucznych
Z perspektywy producentów maszyn nie opłaca się jednak tworzyć i utrzymywać osobnej serii produkcyjnej dla każdej formy opakowań. Znacznie...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-