
Badacze z ETH Zurich zaprezentowali kolejną fizyczną demonstrację fenomenalnych możliwości uczenia się sztucznej inteligencji w świecie rzeczywistym.
Ambicją naukowców okazała się gra w labirynt wykorzystująca do zabawy szklane kulki. Stworzony przez badaczy robot CyberRunner AI został wyposażony w dwa silniki elektryczne do napędzania pokręteł, kamerę umożliwiającą obserwację tablicy z labiryntem oraz system sztucznej inteligencji zdolny do wysyłania nawet 55 instrukcji sterujących na sekundę. Algorytm został poinformowany o celu treningu i pozostawiono go do samodzielnego eksperymentowania.
Po nieco ponad sześciu godzinach uczenia się sztuczna inteligencja pobiła rekord ustanowiony przez doświadczonego gracza. System dość szybko zidentyfikował skróty, które mógł wykorzystać, aby pokonywać całe sekcje labiryntu i poruszać się po nim jeszcze szybciej. Zespół CyberRunner twierdzi, że wkrótce udostępni cały projekt na zasadach open source, dzięki czemu każdy będzie mógł go zbudować i trenować w domu.
- Wierzymy, że jest to idealne stanowisko testowe do badań nad uczeniem maszynowym i sztuczną inteligencją w świecie rzeczywistym - powiedział profesor Raffaello D'Andrea w komunikacie prasowym - Przed wprowadzeniem CyberRunnera takie badania mogły przeprowadzać wyłącznie organizacje posiadające duże budżety i dostosowaną do potrzeb infrastrukturę eksperymentalną. Teraz za mniej niż 200 dolarów każdy może zaangażować się w najnowocześniejsze badania nad sztuczną inteligencją z aplikacją w świecie rzeczywistym.
Na poniższym wideo można zobaczyć robota w akcji.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- cnn

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Nowoczesna ścieżka edukacyjna w BCU przy Lotniczych Zakładaach Naukowych
Firma Bosch Rexroth, uznawana za lidera w dziedzinie technologii napędów i systemów sterowania, podjęła się ambitnego zadania - kompleksowo...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-