Zespół z Laboratorium Systemów Autonomicznych działający przy szwajcarskim uniwersytecie badawczym ETH Zurich tworzy roboty i inteligentne systemy, które są w stanie uczyć się podczas wykonywania pracy.
Przygotowana przez badaczy maszyna, składająca się z ramienia robota zamontowanego na platformie mobilnej, może funkcjonować w sposób autonomiczny w złożonych i zróżnicowanych środowiskach.
Bazą dla tak skonstruowanej platformy robotycznej jest podstawa Clearpath Ridgeback wyposażona w ramię Franka Emika Panda. Przy ich pomocy naukowcy eksperymentują z serią różnych scenariuszy, aby opracować najlepsze praktyki dotyczące tego, w jaki sposób robot mógłby się uczyć wykonywania pracy.
Zespół koncentruje się na projektowaniu mechatronicznym i sterowaniu systemami, które będą autonomicznie dostosowywać się do różnych sytuacji i radzić sobie w niepewnych i dynamicznych środowiskach dnia codziennego.
Naukowcy najbardziej zainteresowani są opracowywaniem koncepcji robotów na podstawie testów w świecie rzeczywistym - na lądzie, w powietrzu i na wodzie. Dążąc do dodania sztucznej inteligencji do nawigacji autonomicznej, pracują nad nowatorskimi metodami i narzędziami, takimi jak percepcja, abstrakcja, mapowanie oraz planowanie ścieżek.
Na czele zespołu badawczego stoi grupa doświadczonych badaczy, inżynierów i profesorów. Celem projektu jest zbadanie możliwości i ograniczeń wykorzystania uczenia się ze wzmocnieniem do trenowania sieci neuronowej w ramach symulacji, która kontroluje wszystkie stopnie swobody manipulatora mobilnego.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- roboticsandautomationnews
Komentarze (0)
Czytaj także
-
ABC systemów wizyjnych – część 3 – tworzenie, zastosowanie, perspektywy
Sprawdzanie kompletności czujnikiem BVS firmy Balluff Tworzenie niezawodnego przemysłowego systemu wizyjnego Praca nad systemem zaczyna...
-
Zasady efektywnego oznakowania linii wysokiego napięcia
W dzisiejszym społeczeństwie rosnące zapotrzebowanie na energię elektryczną wiąże się z koniecznością budowy coraz większej liczby linii wysokiego...