Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2007-07-10 | Ostatnia aktualizacja: 2007-07-10
Technologia RFID zastąpi w sklepach kasy

Technologia RFID zastąpi w sklepach kasy
Brytyjska firma IDTechEx, zajmująca się konsultingiem i badaniem rynku nowych technologii, opublikowała raport, z którego wynika, że wartość rynku RFID w roku 2007 wyniesie 5 miliardów dolarów. Co więcej, przez najbliższe lata rynek ten będzie się dynamicznie rozwijał i w 2017 roku jego wartość może wynieść nawet 27 miliardów dolarów. RFID to nie tylko handel, jednakże to właśnie ten sektor jest kluczowy dla rozwoju tej technologii. Czynnikiem, który dotychczas hamował ten rozwój była cena etykiet, która jeszcze do niedawna wynosiła nawet 30 centów za sztukę. Jednakże wyraźnie daje się zauważyć, że zaczęła ona gwałtownie spadać i w roku 2012 może wynosić nawet 0,1 centa za sztukę.
Europejskim prekursorem tej nowej technologii jest niemiecki potentat handlu detalicznego, Metro, który testuje ją w swoich centrach.
„Pozwala ona znacząco zmniejszyć braki na półkach sklepowych, ograniczyć kradzieże i zwiększyć wydajność pracy. Z symulacji przeprowadzonych przez Grupę Metro razem z firmą IBM wynika, że szerokie zastosowanie RFID może przynieść nam, co najmniej 8,5 mln EUR oszczędności rocznie w samych tylko Niemczech.” – powiedział Sebastian Tołwiński, rzecznik Metro w Polsce.
Firma rozpoczęła testy w 2004 roku. Pierwotnie dotyczyły one opakowań zbiorczych i palet dostarczanych do sklepów. Obecnie prowadzone są testy z pojedynczymi produktami na półkach sklepowych.
Co prawda Metro jest obecne w Polsce, jednakże, póki co, nową technologię wprowadza tylko w Niemczech i Chinach. W Polsce jest wciąż perspektywa odległej przyszłości.
„To na razie melodia przyszłości. Producentom żywności nie będzie łatwo uruchomić produkcję opakowań z elektronicznymi etykietami.” – powiedział Andrzej Gantner, dyrektor Polskiej Federacji Producentów Żywności.
„Jeśli ta technologia się sprawdzi i stanie się standardem w dużych sieciach handlowych, a jej koszty spadną, to polskie firmy z pewnością zaczną ją wdrażać, podobnie jak zachodnie. Na to jednak trzeba chyba trochę jeszcze poczekać.” – dodał Marek Moczulski, prezes firmy Mieszko
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Puls Biznesu

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Etykiety RFID. Gdzie można je wykorzystać?
Etykiety RFID coraz częściej wypierają popularne do tej pory kody kreskowe. Wybór technologii opartej na działaniu fal radiowych pozwala...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-