Volvo Cars oraz producent czujników dla pojazdów autonomicznych, Luminar Technologies poinformowali o tym, że ich wspólny system Ride Pilot zostanie po raz pierwszy wykorzystany w Kalifornii.
Volvo planuje wdrożyć technologię, która pozwoli systemowi sterowania w pełni przejąć kierowanie pojazdem w niektórych ściśle określonych sytuacjach. Odbędzie się to w ramach projektu całkowicie elektrycznego SUV-a, który zostanie zapowiedziany jeszcze w tym, a trafi do sprzedaży w 2023 roku.
Przedsiębiorstwo planuje zaoferować klientom opcję samodzielnej jazdy w ramach subskrypcji - po tym jak pojazdy wyjadą już na drogi. Ride Pilot zostanie do nich wydany dopiero po przejściu rygorystycznego protokołu weryfikacji i testów.
Spółki poinformowały, że chcą rozpocząć testy Ride Pilot w pojazdach przedprodukcyjnych w Kalifornii jeszcze w tym roku - w oczekiwaniu na zatwierdzenie przez organy regulacyjne. Jednak, kiedy pojazdy produkcyjne wyjadą na drogi, w początkowej fazie będą standardowo wyposażone w prostsze technologie służące zapewnieniu bezpieczeństwa kierowcy, które pomogą zebrać dane w celu weryfikacji technologii Ride Pilot przed jej właściwym wprowadzeniem na rynek.
Luminar zapewni dla pojazdu Volvo czujnik LiDAR, kluczową część systemu, która pomoże samochodowi uzyskać trójwymiarową mapę drogi. Pojazd będzie opierał się dodatkowo na układzie pięciu czujników radarowych, ośmiu kamerach i szesnastu czujnikach ultradźwiękowych. Ich praca zostanie połączona w ramach oprogramowania szwedzkiej firmy Zensact.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- reuters
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Od funkcji wspomagających do pojazdów autonomicznych
Firma Bosch Rexroth przedstawia zintegrowaną ofertę zaawansowanych funkcji wspomagających i tworzy przyszłościową platformę. Gotowe do...
-
Rodzaje siłowników pneumatycznych: czym kierować się przy wyborze?
Spis treści: Jak działa siłownik pneumatyczny? Rodzaje siłowników pneumatycznych - przegląd Korzyści z dobrze dobranych siłowników pneumatycznych...