China Construction Bank (CCB), drugi co do wielkości kredytodawca w Państwie Środka pod względem aktywów, otworzył w Szanghaju placówkę, w której nie jest zatrudniony żaden pracownik. CCB postawiło na technologie rozpoznawania twarzy, sztucznej inteligencji i wirtualnej rzeczywistości.
Chiński gigant bankowy twierdzi, że zainstalował już 1600 inteligentnych maszyn w 360 oddziałach, aby zwiększyć atrakcyjność swoich usług dla klientów znających się na technologiach i ograniczyć koszty zatrudnienia personelu.
Przechodząc przez frontowe drzwi szanghajskiego oddziału CCB, klienci spotykają przyjaznego robota, który jest w stanie odpowiadać na ich pytania i wątpliwości. Lokal o powierzchni 165 metrów kwadratowych jest również wyposażony w kilka inteligentnych bankomatów, które mogą obsługiwać szereg usług, w tym otwieranie rachunków, przekazy pieniężne, wymianę walut, inwestycje w złoto oraz kwestie zarządzania majątkiem.
CCB twierdzi, że nowa odsłona banku będzie w stanie obsłużyć 90 procent gotówkowych i bezgotówkowych operacji wykonywanych w tradycyjnych placówkach.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- nextbigfuture
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Złącza STORZ: Niezastąpione w Przemyśle, Pożarnictwie i Budownictwie
Złącza Storz wprowadzenie W dynamicznie rozwijającym się świecie przemysłu oraz służb pożarniczych, kluczowe staje się zapewnienie efektywnych i...
-
Przyszłość cobotów: jak współpraca napędza innowacje
Przyszłość cobotów: jak współpraca napędza innowacje Technologie dla robotów współpracujących (cobotów) rozwijają się bardzo szybko, a...