Powrót do listy wiadomości Dodano: 2010-01-18  |  Ostatnia aktualizacja: 2010-01-18
Wielka Brytania: Rozpoczął się trudny rok dla sektora produkcji i inżynierii
Blisko połowa firm obecnych na brytyjskim rynku produkcji i inżynierii szacuje, że ich sytuacja, oraz klimat ekonomiczny poprawi się w przyszłym roku, pomimo spodziewanego spadku sprzedaży, czytamy w najnowszej analizie przygotowanej przez Chartered Institute of Marketing.

Dla porównania, w analogicznym badaniu przeprowadzonym dokładnie rok temu, optymizmem wykazało się zaledwie 11 procent brytyjskich firm.

48 procent badanych firm jest przekonanych o tym, że ich sytuacja poprawi się w przeciągu najbliższych 12 miesięcy. Stanowi to 12 procentowy wzrost względem analogicznego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii pół roku temu. Szacowana sprzedaż w Wielkiej Brytanii na ten rok spadła średnio o 0,3 procenta. Jest to spadek względem wiosny 2009 roku, kiedy wynosiła ona +0,1 procenta, oraz względem szacunków sprzed 12 miesięcy, kiedy wynosiła +2,5 procenta. Około 59 procent spośród badanych firm przewiduje, że ich plan sprzedaży będzie trudny do wykonania, a zaledwie 10 procent, że ich plan zostanie przekroczony.

„Rok 2010 będzie dla firm z sektora produkcyjnego trudny ze względu na powolne odbudowywanie się gospodarki.” – stwierdził David Thorp z Chartered Institute of Marketing.

„Dobrze jest widzieć, że firmy z sektora produkcji i inżynierii patrzą w przyszłość coraz bardziej pozytywnie, muszą one jednak zareagować na potrzeby klientów i zmodyfikować swoją ofertę w zakresie produktów, oraz usług.” – dodał Thorp.

„Na dziś, firmy mądrze koncentrują swoje budżety na najefektywniejszych obszarach działań i wciąż dostrzegają potrzebę inwestowania w szkolenia.” – dodał.

„Wchodząc w Nowy Rok, jestem przekonany, że takie bardziej profesjonalne podejście sprawi, że firmy te będą w dobrej pozycji wyjściowej, gdy gospodarka w pełni się odrodzi.” – dodał.

Badanie pokazuje również, że większość brytyjskich firm z sektora produkcji i inżynierii postrzega jako swój priorytet marketing, jednakże wciąż problemem pozostaje zabezpieczenie nań budżetu.

Badanie prowadzone było w Wielkiej Brytanii w dniach od 1 do 26 października 2009 roku przez niezależną firmę Ipsos MORI.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :