Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2006-08-18 | Ostatnia aktualizacja: 2006-08-18
Wielowarstwowe czujniki uszkodzeń w samolotach

Wielowarstwowe czujniki uszkodzeń w samolotach
Gdy czas użytkowania samolotu zbliża się do przewidzianego przez projektantów czasu życia, przeprowadza się serie nieinwazyjnych badań, aby ustalić stan zużycia materiałów i możliwość dalszego użytkowania maszyny. Nowe czujniki umożliwią monitorowanie stanu maszyny bez konieczności wyłączania jej z eksploatacji i przeprowadzania kosztownych badań.
W czujnikach wykorzystywana jest fala kierowana, dzięki której możliwe jest wykrycie korozji, oraz innych wad materiałowych osłabiających konstrukcję samolotu.
Czujniki zaprojektowane przez inżynierów z SwRI rozwiązują kilka technicznych problemów ograniczających użycie poprzednich metod sprawdzania stanu samolotów, między innymi: konieczność użycia zewnętrznych magnesów przy korzystaniu ze starszych czujników magnetostrykcyjnych, oraz istnienie martwej strefy ograniczającej zakres badań.
Nowa technologia przeznaczona będzie do monitorowania stanu wojskowych samolotów treningowych, takich jak T-37 i T-38, oraz innych samolotów wojskowych, między innymi A-10, F-16 i F-15. Możliwe jest także jej użycie w samolotach cywilnych.
(ro)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- TechNews

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Miareczkowanie - co to jest?
Miareczkowanie to technika analityczna umożliwiająca oznaczenie ilościowe określonej substancji (analitu) rozpuszczonej w próbce. Opiera się ona...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-