Powrót do listy wiadomości Dodano: 2006-08-18  |  Ostatnia aktualizacja: 2006-08-18
Wielowarstwowe czujniki uszkodzeń w samolotach
Wielowarstwowe czujniki uszkodzeń w samolotach
Wielowarstwowe czujniki uszkodzeń w samolotach
Inżynierowie z Southwest Research Institute (SwRI) w USA zaprojektowali nowe płaskie i elastyczne czujniki do monitorowania stanu technicznego samolotów.

Gdy czas użytkowania samolotu zbliża się do przewidzianego przez projektantów czasu życia, przeprowadza się serie nieinwazyjnych badań, aby ustalić stan zużycia materiałów i możliwość dalszego użytkowania maszyny. Nowe czujniki umożliwią monitorowanie stanu maszyny bez konieczności wyłączania jej z eksploatacji i przeprowadzania kosztownych badań.

W czujnikach wykorzystywana jest fala kierowana, dzięki której możliwe jest wykrycie korozji, oraz innych wad materiałowych osłabiających konstrukcję samolotu.

Czujniki zaprojektowane przez inżynierów z SwRI rozwiązują kilka technicznych problemów ograniczających użycie poprzednich metod sprawdzania stanu samolotów, między innymi: konieczność użycia zewnętrznych magnesów przy korzystaniu ze starszych czujników magnetostrykcyjnych, oraz istnienie martwej strefy ograniczającej zakres badań.

Nowa technologia przeznaczona będzie do monitorowania stanu wojskowych samolotów treningowych, takich jak T-37 i T-38, oraz innych samolotów wojskowych, między innymi A-10, F-16 i F-15. Możliwe jest także jej użycie w samolotach cywilnych.

(ro)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
TechNews
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także