Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-06-28  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-06-28
Wreszcie można sterować prędkością silnika pneumatycznego
Wreszcie można sterować prędkością silnika pneumatycznego
Wreszcie można sterować prędkością silnika pneumatycznego
Inżynierowie z Deprag Schulz twierdzą, że udało im się pokonać tradycyjne ograniczenie silnika pneumatycznego, jakim jest kontrolowanie ich prędkości. Według przedstawicieli firmy, nowa technologia umożliwi utrzymywanie przez silniki tego typu ustawionej prędkości, co otworzy przed nimi nowe zastosowania.

Silniki pneumatyczne są małe, lekkie i niezawodne. W porównaniu z silnikami elektrycznymi są o 66 procent mniejsze i o 80 procent lżejsze. Do tego nie wymagają smarowania olejem i nie szkodzą im środki czyszczące, co czyni je odpowiednimi do zastosowań w sektorze spożywczym. Jednakże ich wadą jest problem kontrolowania ich prędkości

„Silniki pneumatyczne mogą pracować z bardzo różnym obciążeniem.” – stwierdził Dagmar Dübbelde, menedżer produktu Deprag. „Gdy pracują bez obciążenia, kręcą się z maksymalną prędkością. Gdy obciążenie rośnie, prędkość maleje. W rezultacie, silnik pneumatyczny może pracować w zakresie od 100 do 15 procent prędkości nominalnej, w zależności od obciążenia.” – dodał.

W niektórych przypadkach, jak w mieszalnikach, które wymagają stałych obrotów, może powodować to problemy.

Inżynierowie z Deprag skonstruowali regulator prędkości w odpowiedzi na zapotrzebowanie klienta z sektora chemicznego, który poszukiwał napędzanego silnikiem pneumatycznym mieszalnika do płynnych chemikaliów.

Rozwiązaniem okazał się zintegrowany, bezdotykowy czujnik prędkości. Czujnik ten wysyła cyfrowy sygnał prędkości do kontrolera, który porównuje go z wartościami wyświetlanymi na ekranie. Gdy pojawia się różnica, uruchamiany jest zawór, który reguluje przepływ powietrza, a w konsekwencji prędkość maszyny.

Nominalna prędkość silnika pneumatycznego o mocy 1,2 kilowata, który napędza mieszalnik, to 1250 obrotów na minutę. Prędkość maksymalna, to 1500 obrotów na minutę, nominalny moment, 9,2 niutonometra, a ciśnienie, 6 barów.

Według Dübbeldego, regulator może posłużyć do optymalizowania prędkości oraz precyzji silnika. W przypadku mieszalnika, nie jest konieczne gwałtowne zmienianie prędkości, a raczej precyzyjne jej utrzymywanie. Regulator jest w stanie utrzymać prędkość z dokładnością plus minus 5 obrotów na minutę. Gdy zmienia się obciążenie, prędkość dostrajana jest w przeciągu dwóch sekund.

Nowa technologia sterowania prędkością nadaje się dla silników pneumatycznych niskich prędkości, a także wysokich, do 80 tysięcy obrotów na minutę.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Drives and Controls
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także