Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-06-28 | Ostatnia aktualizacja: 2011-06-28
Wreszcie można sterować prędkością silnika pneumatycznego

Wreszcie można sterować prędkością silnika pneumatycznego
Silniki pneumatyczne są małe, lekkie i niezawodne. W porównaniu z silnikami elektrycznymi są o 66 procent mniejsze i o 80 procent lżejsze. Do tego nie wymagają smarowania olejem i nie szkodzą im środki czyszczące, co czyni je odpowiednimi do zastosowań w sektorze spożywczym. Jednakże ich wadą jest problem kontrolowania ich prędkości
„Silniki pneumatyczne mogą pracować z bardzo różnym obciążeniem.” – stwierdził Dagmar Dübbelde, menedżer produktu Deprag. „Gdy pracują bez obciążenia, kręcą się z maksymalną prędkością. Gdy obciążenie rośnie, prędkość maleje. W rezultacie, silnik pneumatyczny może pracować w zakresie od 100 do 15 procent prędkości nominalnej, w zależności od obciążenia.” – dodał.
W niektórych przypadkach, jak w mieszalnikach, które wymagają stałych obrotów, może powodować to problemy.
Inżynierowie z Deprag skonstruowali regulator prędkości w odpowiedzi na zapotrzebowanie klienta z sektora chemicznego, który poszukiwał napędzanego silnikiem pneumatycznym mieszalnika do płynnych chemikaliów.
Rozwiązaniem okazał się zintegrowany, bezdotykowy czujnik prędkości. Czujnik ten wysyła cyfrowy sygnał prędkości do kontrolera, który porównuje go z wartościami wyświetlanymi na ekranie. Gdy pojawia się różnica, uruchamiany jest zawór, który reguluje przepływ powietrza, a w konsekwencji prędkość maszyny.
Nominalna prędkość silnika pneumatycznego o mocy 1,2 kilowata, który napędza mieszalnik, to 1250 obrotów na minutę. Prędkość maksymalna, to 1500 obrotów na minutę, nominalny moment, 9,2 niutonometra, a ciśnienie, 6 barów.
Według Dübbeldego, regulator może posłużyć do optymalizowania prędkości oraz precyzji silnika. W przypadku mieszalnika, nie jest konieczne gwałtowne zmienianie prędkości, a raczej precyzyjne jej utrzymywanie. Regulator jest w stanie utrzymać prędkość z dokładnością plus minus 5 obrotów na minutę. Gdy zmienia się obciążenie, prędkość dostrajana jest w przeciągu dwóch sekund.
Nowa technologia sterowania prędkością nadaje się dla silników pneumatycznych niskich prędkości, a także wysokich, do 80 tysięcy obrotów na minutę.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Galeria wiadomości
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Bosch Rexroth dostarcza napęd hydrauliczny urządzeń pokładowych do trzech...
W ramach zawartej w 2019 roku umowy z Morską Stocznią Remontową Gryfia SA, firma Bosch Rexroth Sp. z o.o. dostarcza w 2020 roku napędy ...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-