
BMW, Ford oraz Honda rozpoczęły działalność nowego joint venture, którego powstanie ogłosiły w zeszłym roku. ChargeScape to platforma oprogramowania, która integruje pojazdy elektryczne z siecią energetyczną, wzmacniając stabilność sieci, a jednocześnie redukując koszty ponoszone przez kierowców.
W miarę tego jak coraz więcej Amerykanów przestawia się na pojazdy elektryczne, niższe koszty paliwa stały się dla nich priorytetem, szczególnie podczas ładowania w gospodarstwach domowych, gdzie według szacunków Departamentu Energii USA odbywa się 80% procesów ładowania pojazdów elektrycznych. Jednocześnie krajowe sieci energetyczne są coraz bardziej obciążone z powodu zapotrzebowania na energię elektryczną pochodzącego z centrów danych i nieregularnego charakteru odnawialnych źródeł energii.
Aby sprostać tym potrzebom, technologia ChargeScape łączy się bezprzewodowo z pojazdami elektrycznymi i zarządza przepływem energii zgodnie z warunkami sieci w czasie rzeczywistym, tymczasowo zmniejszając zapotrzebowanie, gdy odbiór jest ograniczony za pomocą inteligentnego ładowania (V1G), a nawet zwracając energię, gdy jest to potrzebne (V2G). Kierowcy pojazdów elektrycznych mogą zostać wynagrodzeni finansowo za swoją elastyczność i posiadać pojazd zawsze naładowany w zdefiniowanym przez siebie czasie.
ChargeScape opiera się na platformie Open Vehicle-Grid Integration (OVGIP), która ma wśród swoich klientów przedsiębiorstwa użyteczności publicznej z wielu stanów, takie jak Duke Energy, Xcel Energy oraz Eversource Energy.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- arcweb

Komentarze (0)
Czytaj także
-
PROTEC automatyzuje zarządzanie budynkiem dzięki zenon
Producent systemów sterowania i automatyki PROTEC wdraża platformę oprogramowania zenon w ramach projektów automatyzacji dla swoich...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-