
Sześć europejskich firm produkujących pojazdy ciężarowe - Volvo, Scania, Daimler, Iveco, DAF oraz MAN - wzięło udział we wspólnym projekcie, w którym ich autonomiczne pojazdy razem przemierzały europejskie drogi. Grupowanie pojazdów (ang. car platooning) ma kluczowe znaczenie dla przyszłości branży transportowej.
Ciężarówki w ubiegłym tygodniu zakończyły podróż w Rotterdamie, po raz pierwszy testując technologię na drogach publicznych. Pojazdy komunikowały się ze sobą za pomocą technologii bezprzewodowej, umożliwiając wspólne hamowanie i przyspieszanie. Dzięki temu mogły jechać w znacznie mniejszych odległościach od siebie, ograniczając opór powietrza, a tym samym zużycie paliwa.
Europejskie władze transportowe mają zamiar ze sobą współpracować, aby jak najszybciej zapewnić regulacje, które pozwolą takim konwojom swobodnie poruszać się po całym kontynencie. Ministrowie transportu UE spotykają się w tym tygodniu w Amsterdamie na dwudniowej konferencji na temat przyszłości transportu i logistyki, co stanowi doskonałą okazję do debaty na ten temat.
Oczekuje się, że car platooning zostanie zalegalizowany jeszcze do końca dekady. Analitycy szacują, że firmy logistyczne mogłyby dzięki temu ograniczyć koszty rocznych wydatków na paliwo nawet o 1,6 miliarda euro.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- financial times

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Jakie firmy i branże najczęściej inwestują środki finansowe?
Firmy z jakich branż najczęściej inwestują środki finansowe? Na co je przeznaczają? W jaki sposób dążą do bycia bardziej konkurencyjnym na rynku i...
-
-
-
-
-