Schönaich. W wielu obszarach zastosowań miniaturowe napędy elektryczne należą do podstawowego wyposażenia wymaganego dla urządzeń technicznych. Dla projektantów elektroniki wyzwaniem jest uwzględnienie elementów energoelektroniki, mikrokontrolerów i systemów czujników, które są umieszczone razem w najmniejszej przestrzeni w sterowanym napędzie elektrycznym, pod kątem kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) i znalezienie kompromisów które są akceptowane na rynku. Nowa książka specjalistyczna dr inż. Andreas Wagener jest skierowany do użytkowników i wspiera ich w konstruowaniu ich urządzeń końcowych w sposób zgodny z EMC, z kontrolowanym miniaturowym napędem jako komponentem.
Dla projektantów elektroniki wyzwaniem jest uwzględnienie elementów energoelektroniki, mikrokontrolerów i systemów czujników, które są umieszczone razem w najmniejszej przestrzeni w sterowanym napędzie elektrycznym, pod kątem kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) i znalezienie kompromisów które są akceptowane na rynku.
Książka dr inż. Andreas Wagener najpierw przedstawia fundamentalny przegląd kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) i aktualnie obowiązujących warunków ramowych wprowadzania na rynek miniaturowych napędów elektrycznych. W kolejnym kroku omówiono efekty, drogi sprzężenia i metody badań zarówno emitowanych zakłóceń konwersji energii, jak i odporności na zakłócenia systemów czujnikowych. Źródła różnych rodzajów zakłóceń powodowanych przez sterownik silnika są określone i powiązane z powiązanymi efektami. Na tej podstawie krok po kroku omawiane są zwykle podejmowane środki EMC, a wynik pomiaru jest wykorzystywany do zbadania ich skuteczności.
Publikacja skierowana jest do użytkowników i wspiera ich w konstruowaniu urządzenia końcowego w sposób zgodny z EMC, z kontrolowanym miniaturowym napędem jako komponentem. Ponadto projektanci elektroniki poznają podstawowe środki niezbędne do uwzględnienia EMC na wczesnych etapach opracowywania sterowników silników do miniaturowych napędów. Może to pomóc w zapobieganiu niepowodzeniu projektów z powodu (nie)rozważanego EMC.
Treść publikacji
- Wyzwanie EMC:
Źródła zakłóceń w napędach elektrycznych, elementy częstotliwości, tłumienie zakłóceń radiowych dla EMC
- Certyfikacja CE:
dyrektywy UE dotyczące eksploatacji miniaturowych napędów elektrycznych i odpowiednie normy
- Emisja zakłóceń urządzeń:
Zakłócenia przewodowe, ścieżki sprzężenia zakłóceń elektromagnetycznych, metody pomiaru i typowe wyniki pomiarów
- Sygnały zakłócające w sterowanych napędach:
Charakterystyki zakłócające przetwornicy DC-DC, Charakterystyki zakłócające sterownika silnika
- Ograniczenie emitowanych zakłóceń:
Ścieżki propagacji, uziemienie i ekranowanie, prowadzenie kabli, filtry i wyniki pomiarów
- Odporność urządzeń na zakłócenia:
Kryteria akceptacji, efekty, środki
- Środki EMC dla miniaturowych napędów:
zintegrowane sterowniki silników, zewnętrznie montowane sterowniki silników, enkodery
- Dodatkowe środki zwiększające odporność:
kodowanie, sygnały uzupełniające (sterowniki linii), odporność różnych interfejsów
Informacje o autorze
Dr inż. Andreas Wagener uzyskał stopień inżyniera ze specjalizacją w napędach elektrycznych na Uniwersytecie w Erlangen i zdobył tytuł doktora (dr inż.) na Uniwersytecie w Ulm, pracując nad hybrydowymi układami napędu. Po kilku latach w dSPACE, gdzie był odpowiedzialny za systemy testowe związane z integracją systemów motoryzacyjnych HIL w 2007 r., dołączył do zespołu badań i rozwoju w FAULHABER. Dr inż. Wagener jest ekspertem w dziedzinie zastosowań związanych ze sterowaniem ruchem. Jako dyrektor działu Systems Engineering Firmware Architecture był odpowiedzialny za rozwój generacji MC V3.0 FAULHABER.
- Autor:
- dr inż. Andreas Wagener
- Źródło:
- MEPAX
Czytaj także
-
Targi bauma
Elektryfikacja pozwoli na zerową emisję lokalną na placu budowy Bosch zaprezentuje nowy elektryczny układ napędowy o wysokiej gęstości mocy...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-