Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy artykułów Aktualizowany: 2022-10-25
Kompatybilność elektromagnetyczna miniaturowych napędów elektrycznych

Schönaich. W wielu obszarach zastosowań miniaturowe napędy elektryczne należą do podstawowego wyposażenia wymaganego dla urządzeń technicznych. Dla projektantów elektroniki wyzwaniem jest uwzględnienie elementów energoelektroniki, mikrokontrolerów i systemów czujników, które są umieszczone razem w najmniejszej przestrzeni w sterowanym napędzie elektrycznym, pod kątem kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) i znalezienie kompromisów które są akceptowane na rynku. Nowa książka specjalistyczna dr inż. Andreas Wagener jest skierowany do użytkowników i wspiera ich w konstruowaniu ich urządzeń końcowych w sposób zgodny z EMC, z kontrolowanym miniaturowym napędem jako komponentem.

Dla projektantów elektroniki wyzwaniem jest uwzględnienie elementów energoelektroniki, mikrokontrolerów i systemów czujników, które są umieszczone razem w najmniejszej przestrzeni w sterowanym napędzie elektrycznym, pod kątem kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) i znalezienie kompromisów które są akceptowane na rynku.

Książka dr inż. Andreas Wagener najpierw przedstawia fundamentalny przegląd kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) i aktualnie obowiązujących warunków ramowych wprowadzania na rynek miniaturowych napędów elektrycznych. W kolejnym kroku omówiono efekty, drogi sprzężenia i metody badań zarówno emitowanych zakłóceń konwersji energii, jak i odporności na zakłócenia systemów czujnikowych. Źródła różnych rodzajów zakłóceń powodowanych przez sterownik silnika są określone i powiązane z powiązanymi efektami. Na tej podstawie krok po kroku omawiane są zwykle podejmowane środki EMC, a wynik pomiaru jest wykorzystywany do zbadania ich skuteczności.

Publikacja skierowana jest do użytkowników i wspiera ich w konstruowaniu urządzenia końcowego w sposób zgodny z EMC, z kontrolowanym miniaturowym napędem jako komponentem. Ponadto projektanci elektroniki poznają podstawowe środki niezbędne do uwzględnienia EMC na wczesnych etapach opracowywania sterowników silników do miniaturowych napędów. Może to pomóc w zapobieganiu niepowodzeniu projektów z powodu (nie)rozważanego EMC.

Treść publikacji

  • Wyzwanie EMC:

Źródła zakłóceń w napędach elektrycznych, elementy częstotliwości, tłumienie zakłóceń radiowych dla EMC

  • Certyfikacja CE:

dyrektywy UE dotyczące eksploatacji miniaturowych napędów elektrycznych i odpowiednie normy

  • Emisja zakłóceń urządzeń:

Zakłócenia przewodowe, ścieżki sprzężenia zakłóceń elektromagnetycznych, metody pomiaru i typowe wyniki pomiarów

  • Sygnały zakłócające w sterowanych napędach:

Charakterystyki zakłócające przetwornicy DC-DC, Charakterystyki zakłócające sterownika silnika

  • Ograniczenie emitowanych zakłóceń:

Ścieżki propagacji, uziemienie i ekranowanie, prowadzenie kabli, filtry i wyniki pomiarów

  • Odporność urządzeń na zakłócenia:

Kryteria akceptacji, efekty, środki

  • Środki EMC dla miniaturowych napędów:

zintegrowane sterowniki silników, zewnętrznie montowane sterowniki silników, enkodery

  • Dodatkowe środki zwiększające odporność:

kodowanie, sygnały uzupełniające (sterowniki linii), odporność różnych interfejsów

Informacje o autorze

Dr inż. Andreas Wagener uzyskał stopień inżyniera ze specjalizacją w napędach elektrycznych na Uniwersytecie w Erlangen i zdobył tytuł doktora (dr inż.) na Uniwersytecie w Ulm, pracując nad hybrydowymi układami napędu. Po kilku latach w dSPACE, gdzie był odpowiedzialny za systemy testowe związane z integracją systemów motoryzacyjnych HIL w 2007 r., dołączył do zespołu badań i rozwoju w FAULHABER. Dr inż. Wagener jest ekspertem w dziedzinie zastosowań związanych ze sterowaniem ruchem. Jako dyrektor działu Systems Engineering Firmware Architecture był odpowiedzialny za rozwój generacji MC V3.0 FAULHABER.

Autor:
dr inż. Andreas Wagener
Źródło:
MEPAX