Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy artykułów Aktualizowany: 2021-11-30
Na czym polega dobra obsługa klienta?

Biznes – zarówno ten tradycyjny, jak i internetowy – stale się zmienia, a tym samym zmieniają się wymagania dotyczące obsługi klienta. Podczas gdy jeszcze kilka lat temu za dobrą obsługę klienta można było uznać po prostu szybkie odpowiedzi na wiadomości, to dziś wymogi te są znacznie większe, a poprzeczka dotycząca obsługi klienta jest postawiona bardzo wysoko. Dowiedz się zatem, na co zwrócić uwagę, aby profesjonalnie obsłużyć nowych lub obecnych klientów.

21-10-171-2.jpg

Nowoczesne narzędzia kontaktowe

Podstawą każdej dobrej obsługi klienta jest szybki i profesjonalny kontakt, najlepiej różnymi kanałami. Poza tradycyjnym telefonem i mailem warto zatem wprowadzić nowe możliwości kontaktu. Szczególnie polecanym rozwiązaniem jest chatbot. To doskonały sposób na szybszą obsługę klienta. Chatbot to narzędzie, w którym można zaprogramować najczęściej powtarzające się pytania, z jakimi zwracają się klienci do firmy, a także odpowiedzi na nie. Dzięki temu konsultanci mogą bardziej skupić się na innych, bardziej złożonych problemach, a potencjalni klienci otrzymają szybko stosowne informacje. Co ważne, chatbot działa przez całą dobę. Zatem w sytuacji, gdy konsultanci są dostępni jedynie w określonych godzinach pracy, to klient nie pozostanie bez odpowiedzi. Może skorzystać z chatbota, który „odpowie" mu na pytania nawet w środku nocy.

Poza chatbotem, warto zainstalować również inne formy kontaktu, np. Facebook Messenger albo czat. Zwiększą one możliwości kontaktowania się klientów z firmą, co wpłynie na ich zadowolenie i pokaże, że przedsiębiorstwo jest nowoczesną, otwartą na nowinki technologiczne marką.

Zainwestuj w pracowników obsługi

Nawet najlepsze oprogramowanie nie znaczy wiele, gdy pracownicy nie umieją go obsługiwać lub po prostu ich profesjonalizm pozostawia wiele do życzenia. Dlatego tak ważne jest inwestowanie w podnoszenie kompetencji specjalistów obsługi klienta. Można to zrobić poprzez odpowiednie szkolenia i kursy. Ważne jest też dostarczenie nowoczesnych pracownikom narzędzi do pracy, a także danie im prawa do podejmowania decyzji, by mogli szybko rozwiązywać problemy klientów. Dzięki temu nie tylko poprawiają się kompetencje pracowników, ale mają oni również poczucie realnego wpływu na spełnienie oczekiwań klienta, przez co zwiększa się ich poziom satysfakcji i efektywności.

600.jpg

Zacieśnianie relacji z klientem

Jednym z ważnych elementów profesjonalnej obsługi klienta jest zacieśnianie relacji między firmą a klientem. Jeszcze nie tak dawno zespoły konsultantów dbały niemal wyłącznie o jak najszybsze zamknięcie dużej ilości spraw. Obecnie nie chodzi tylko o zakończenie sprawy, ale zrobienie to w taki sposób, aby klient miał jak najlepsze wrażenia związane z obsługą i chciał jeszcze skorzystać w przyszłości z usług przedsiębiorstwa. Profesjonalnie przygotowany zespół obsługi ma na celu nie tylko udzielać informacji klientowi i rozwiązywać problemy, ale również może pomóc w generowaniu przychodów.

Więcej informacji o profesjonalnej obsłudze klienta znajdziesz pod adresem: https://thulium.com/pl/product/chatbot.

Źródło:
Materiał nadesłany
Dodał:
xtech.pl Serwisy branżowe - współpraca

Czytaj także