Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy artykułów Aktualizowany: 2024-02-15
Referencja z wdrożenia - Avon Operations

Ogólnozakładowy system monitoringu i rozliczeń mediów

Miejsce wdrożenia
Oprogramowanie Proficy iFIX zostało wdrożone przez firmę Avon Operations Polska Sp. z o.o. w zakładzie produkcji kosmetyków w Garwolinie.

Cel wdrożenia
Celem wdrożenia aplikacji było monitorowanie i kontrola instalacji zapewniających prawidłowe funkcjonowanie działów produkcyjnych w zakładzie. Przyjęto założenia projektowe, że system powinien obejmować m.in.:

  • instalację wentylacji i klimatyzacji,
  • instalację kotłowni,
  • instalację sprężonego powietrza,
  • instalację elektrycznąinstalację wody.

Sposób wdrożenia
System wdrażany był w całości przez Dział Utrzymania Ruchu. Instalacja odbywała się etapami i obejmowała poszczególne wydziały w ramach całego zakładu.

Zakres wdrożenia i jego przebieg
Infrastruktura sieciowa urządzeń oraz stacji SCADA oparta została o przemysłową sieć LAN oraz o część sieci zakładowej. System pełni funkcje wizualizacji, umożliwia sterowanie procesami oraz zapewnia archiwizację ich danych procesowych.


W systemie ochrony dostępu do poszczególnych obszarów danych wykorzystano system ochrony Windows. W systemie iFIX zaimplementowano obsługę modemu GSM pozwalającego na wysyłanie oraz odbieranie wiadomości SMS (alarmowanie, informacja o zdarzeniach, możliwość sprawdzenia statusu dowolnej zmiennej z bazy danych). Rozwiązanie umożliwia sterowanie i wizualizację ponad 4000 zmiennych pochodzących z urządzeń PLC, z czego ponad 900 jest archiwizowanych, część w klasycznym historianie, a część w Proficy Historian, który umożliwia lepsze generowanie raportów.


Instalacja została zbudowana w oparciu o sieć Ethernet, która umożliwia połączenie w sieć wiele urządzeń pochodzących od różnych producentów. Jako drivery komunikacyjne wykorzystano sterowniki dostarczone z oprogramowaniem iFIX oraz serwery OPC dla niektórych producentów sterowników PLC. Stacje robocze są wykorzystywane przez służby utrzymania ruchu (techników i elektryków), natomiast „stacje webowe” przez inżynierów oraz kierownictwo.
Korzystając z opcji umożliwiającej połączenie Historiana z Excel'em, zostały przygotowane „bazy” do raportów głównie zużycia mediów, pozwalające szybko uzyskać interesujące informacje, bez konieczności uruchamiania systemu Proficy iFIX.

Jakie korzyści dla zakładu wynikają z przeprowadzonego wdrożenia?

  • łatwe i szybkie monitorowanie pracy instalacji z poziomu stacji roboczej (komputera PC) – wspomaganie dla służb podczas codziennych obchodów
  • zmniejszenie czasu reakcji na zaistniały stan awaryjny lub zdarzenie (przesyłanie wiadomości SMS na telefony komórkowe odpowiednich służb technicznych)
  • łatwa analiza procesu na podstawie archiwizowanych danych – dostęp do danych historycznych pozwala na dokładną analizę zaistniałych sytuacji
  • kontrola nastaw parametrów instalacji, pozwala na wcześniejsze przewidywanie awarii – zbliżanie się do wartości krytycznych
  • tworzenie w prosty i przyjazny sposób raportów z przebiegu procesu

 

Źródło:
Referencje VIX Automation
Dodał:
VIX Automation sp. z o.o.