Francuska firma działająca w branży transportowej Alstom Transport prowadzi rozmowy w sprawie potencjalnego przejęcia wartego 7 miliardów dolarów biznesu kolejowego kanadyjskiej spółki Bombardier. To kolejna próba fuzji zachodnich producentów taboru szynowego, którzy chcą zmierzyć się z chińską konkurencją.
Producenci pociągów z Państwa Środka - CSR oraz China CNR w 2015 roku połączyli się w CRRC, tworząc największy na świecie konglomerat kolejowy pod względem sprzedaży. Jest on notowany na giełdach w Szanghaju i Hongkongu. Bombardier i Alstom próbowali dotychczas połączyć się z działem kolejowym firmy Siemens, wychodząc naprzeciw rzuconemu wyzwaniu.
Alstom Transport ma zakłady w 60 krajach, w tym we Francji, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Polsce, Włoszech i Indiach. Biznes kolejowy i e-autobusów w zamykającym się właśnie roku fiskalnym odpowiadał za zamówienia o wartości ponad 6 miliardów euro.
Bombardier Transportation posiada z kolei 75 zakładów produkcyjnych i inżynieryjnych, w tym w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, Hiszpanii, Polsce, Meksyku, Niemczech, Chinach, Brazylii, Kanadzie i Australii. W 2019 roku wykazał prawie 36 miliardów dolarów w portfelu zamówień na szynowe jednostki transportowe.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- yahoo
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Mayser – innowacja przez tradycję / Automatech
Firma Mayser to niemiecki producent systemów i rozwiązań z obszaru technologii bezpieczeństwa. Oferuje szeroką paletę unikalnych, wysokiej...
-
Zasady efektywnego oznakowania linii wysokiego napięcia
W dzisiejszym społeczeństwie rosnące zapotrzebowanie na energię elektryczną wiąże się z koniecznością budowy coraz większej liczby linii wysokiego...