
Alstom otrzymał kontrakt wart 156 milionów euro na dostawę do włoskiego Turynu całkowicie bezzałogowego metra najnowszej generacji. Zamówienie złożyła agencja infrastruktury transportowej Infra.To będąca własnością miasta Turyn i jedną z największych spółek publicznych w Europie.
Kontrakt dotyczy dostawy najnowszej generacji w pełni bezobsługowego systemu CBTC dla linii metra nr 1 w Turynie wraz z czterema kompatybilnymi pojazdami Metropolis. Kontrakt obejmuje opcję na zamówienie dwunastu kolejnych pojazdów. Alstom będzie nadzorował rozwój, dostawę, instalację, testowanie i uruchomienie swojego systemu, który zastąpi obecne rozwiązanie sygnalizacji. Opcja obejmuje również wprowadzenie go w nowo powstającej zajezdni.
Michele Viale, prezes i dyrektor generalny Alstom Ferroviaria powiedział: - Jesteśmy bardzo dumni z umowy podpisanej z Infra.To, która potwierdza doświadczenie Alstom w zakresie mobilności miejskiej. Cieszymy się, że możemy pomóc w nadaniu nowego impulsu lokalnej infrastrukturze dzięki naszym nowym, przyjaznym dla środowiska pociągom Metropolis. Pojazdy będą wyposażone w innowacyjne rozwiązanie CBTC, które pozwoli na w pełni zautomatyzowaną pracę, umożliwiając w ten sposób osiągniecie wyższej przepustowości na wszystkich liniach.
Linia metra nr 1 w Turynie ma obecnie 15,1km długości, a po ukończeniu nowo budowanego odcinka osiągnie 18,5km. Metro w Turynie stanowi zasadniczy element programu poprawy infrastruktury wprowadzonego przez miasto.
Nowe pociągi Metropolis będą miały pojemność 320 pasażerów. Informacja pasażerska zostanie wzbogacona o wyświetlacze i ekrany multimedialne. Metro zostanie wyposażone w wydzielone strefy dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, a zintegrowany system ochrony wideo przyczyni się do bezpieczeństwa pasażerów na pokładzie. Dzięki elastycznym konfiguracjom pojazdy Metropolis od ponad 20 lat zaspokajają zróżnicowane potrzeby klientów na całym świecie.
CBTC to system automatyki zdolny do realizacji zdalnych funkcjonalności, w tym przede wszystkim bezpiecznego monitorowania jazdy pociągu i sterowania układami trakcyjnymi i hamulcowymi. Pozwala to w sposób automatyczny zarządzać ruchem w tunelach o różnym poziomie automatyzacji. Rozwiązanie zaoferowane Turynowi opiera się na najnowszej generacji, w pełni bezobsługowym pojeździe spełniającym wymogi GoA4.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- roboticsandautomationnews

Komentarze (0)
Czytaj także
-
100 tuneli pod kontrolą
Ze względu na górzystą topografię, infrastruktura drogowa Włoch obfituje w liczne tunele drogowe. W regionie Lombardii firma Gemmo S.p.A....
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-