Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy komunikatów Dodano: 2021-10-28  |  Ostatnia aktualizacja: 2021-10-28
Druk wielkoformatowy od A do Z

Techniki i Zastosowanie

Druk wielkoformatowy od A do Z

Każdego dnia w drodze do szkoły, pracy czy na zakupy wokół ujrzeć możemy całe mnóstwo materiałów reklamowych. O ile zauważamy ciekawe grafiki i chwytliwe napisy, to poza nimi nie zwracamy uwagi na materiały, których użyto do produkcji danych reklam. W dzisiejszym artykule przybliżymy najpopularniejsze hasła związane z drukiem wielkoformatowym, a Ty spojrzysz na reklamy w zupełnie nowy sposób!

 

Czym jest druk wielkoformatowy?

Druk wielkoformatowy (inaczej druk cyfrowy) jest nowoczesną technologią, umożliwiającą tworzenie plakatów, banerów, billboardów i innych reklam w dużym formacie. Używa się do tego specjalnej drukarki, zwanej ploterem. Do wydruku grafik bądź napisów na powierzchni reklam najczęściej używa się specjalnych atramentów na bazie rozpuszczalników organicznych, odpornych na czynniki zewnętrzne i niekorzystne warunki atmosferyczne. Wyróżniamy kilka technik druku wielkoformatowego, a do najpopularniejszych zaliczamy:

 

Druk solwentowy

Ten rodzaj druku jest niezwykle odporny na wszelkie czynniki z zewnątrz, m.in.: wysokie i niskie temperatury, promieniowanie słoneczne, czy strugi deszczu. Właśnie dlatego banery reklamowe wykonane metodą solwentową są najczęściej spotykaną reklamą na zewnątrz.

Rodzaje druku solwentowego

Najtrwalszy druk solwentowy to solwent twardy. Stosuje się go do ekspozycji zewnętrznej i nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia laminatem, jednak jakość wydruku jest niska.

Wyróżniamy także ekosolwent, który cechuje się wysoką jakością druku, ale do ekspozycji zewnętrznej potrzebuje zalaminowania. Wydruki z wykorzystaniem ekosolwentu mogą być także eksponowane wewnątrz pomieszczeń — nie wywierają szkodliwego wpływu na człowieka.

Najczęstszym wyborem jest druk solwentowy miękki, fachowo zwany mildsolwentem. Jest on świetną metodą pośrednią pomiędzy solwentem twardym i ekosolwentem, gdyż łączy on zarówno cechy wytrzymałości, jak i wysokiej jakości wydruków. Aby jednak dobrze spełniał swoje zastosowanie, potrzebuje zabezpieczenia laminatem.

 

Druk wielkoformatowy, plakaty
Druk wielkoformatowy, plakaty

 

Druk techniką UV

Największą zaletą tej techniki jest to, że zadrukowany materiał nie potrzebuje czasu na schnięcie. Powierzchnia reklamy pokryta zostaje atramentami utwardzanymi promieniowaniem UV, dzięki czemu zamówienie gotowe jest praktycznie od razu po wydruku. Co więcej, ta technika pozwala na wydruk grafik bezpośrednio na sztywnych materiałach o grubości nawet do 5 cm, takich jak pleksi, szkło do kasetonów, drewno, blacha i wiele innych. Druku UV nie można natomiast stosować na materiałach skłonnych do prężenia.

 

Druk lateksowy

To alternatywa dla druku solwentowego, jednak wydruki lateksowe nie powinny znajdywać się na zewnątrz ze względu na niską odporność na warunki atmosferyczne. W przypadku tej metody ploter, który drukuje reklamę, wyposażony zostaje w farby oparte na roztworze kauczuku naturalnego lub syntetycznego w płynnej postaci. Wydruki lateksowe są ekologiczne i nie zanieczyszczają środowiska w tak dużym stopniu jak te, wykonane inną metodą. Ważną zaletą jest to, że ten rodzaj druku niemal odzwierciedla wyjściową grafikę, nie ingerując w jej jakość.

 

Druk wielkoformatowy — zastosowanie

Reklama w dużym formacie to nieodłączny element dzisiejszego marketingu. Spotkamy ją przy drogach, na przystankach autobusowych, w pracy, szkole, podczas targów i konferencji i w wielu innych miejscach. Z wykorzystaniem druku wielkoformatowego tworzy się między innymi:

  • Tablice reklamowe i billboardy,
  • Banery i plakaty,
  • Roll-upy,
  • Folie samoprzylepne One Way Vision i siatki mesh,
  • Naklejki reklamowe na pojazdy, witryny,
  • Szyldy, i wiele innych.

Chcesz poznać więcej zastosowań druku wielkoformatowego? Kliknij i zobacz!

 

Podsumowanie

Każdego dnia otaczają nas wszelkiego rodzaju kolorowe banery, plakaty i inne materiały reklamowe. Przygotowując projekt własnej reklamy, pamiętaj, aby wykorzystać techniki, które są zarówno odporne na wszelkie czynniki z zewnątrz, jak i zagwarantują wysoką jakość wydruku. Projektując treści, zadbaj o przykucie uwagi potencjalnych klientów ciekawą grafiką i chwytliwym, związanym z Twoją firmą, hasłem.

 

Kategoria komunikatu:

Komunikat sponsorowany

Źródło:
sigmadruk.pl
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Czytaj także