Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2008-05-16 | Ostatnia aktualizacja: 2008-05-16
EyeQ2. Druga generacja zaawansowanego systemu wspierania kierowcy

EyeQ2. Druga generacja zaawansowanego systemu wspierania kierowcy
Wdrażanie tego rodzaju technologii jest kluczowe dla zwiększenia bezpieczeństwa na coraz bardziej zatłoczonych drogach. Według badań przeprowadzonych w 2006 roku, liczba ofiar na drogach w Stanach Zjednoczonych, Europie i Japonii wyniosła 94 tysiące. Celem uruchamianych właśnie lokalnych programów jest zredukowanie tej liczby do przynajmniej 63 tysięcy przed rokiem 2010. Naukowcy wykazali, że gdyby kierowcy byli w stanie reagować o zaledwie pół sekundy wcześniej, można by uniknąć nawet połowy wszystkich wypadków. W Europie jedna trzecia wypadków ma miejsce podczas zmiany pasa ruchu, zjeżdżania z drogi, a dwie trzecie jest związanych ogólnie z nieuwagą.
Pierwsza generacja systemu EyeQ1 jest już w produkcji i kilku producentów samochodów oferuje takie funkcjonalności, jak: ostrzeganie przed zjechaniem z pasa (LDW), adaptacyjne sterowanie reflektorami, czy systemy ostrzegania przed kolizją.
„Zastosowanie dźwiękowego ostrzegania przed nagłym zjechaniem z pasa ruchu pozwala stworzyć system, który chroni kierowcę przed wykonaniem nagłego niebezpiecznego manewru,” – wyjaśnił Amnon Shashua, prezes Mobileye N.V. i profesor Hebrew University of Jeruzalem.
Znaczna liczba kolizji wynikających ze zjechania z drogi związana jest z zaśnięciem za kierownicą. Technologia detekcji pasa Mobileye może odegrać w ograniczeniu liczby incydentów tego rodzaju ogromną rolę.
Nowa generacja zaawansowanego systemu wspierania kierowcy (ADAS), który jest właśnie testowany, ma szansę przenieść zagadnienie bezpieczeństwa na nowy, wyższy poziom. Dzięki sześciokrotnemu zwiększeniu mocy obliczeniowej, EyeQ2 oferuje nowe funkcjonalności, takie jak: detekcja pieszego, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa (LDW), adaptacyjne sterowanie reflektorami, rozpoznawanie znaków, czy systemy unikania kolizji. EyeQ2 korzysta z dwóch czujników obrazu wysokiej rozdzielczości i ma również możliwość graficznego przedstawiania efektów swojej pracy.
Piesi są najbardziej bezbronnymi uczestnikami ruchu. Szacuje się, że rocznie ginie na europejskich drogach 9 tysięcy pieszych i rowerzystów, a 200 tysięcy odnosi obrażenia.
„Możliwości wczesnej detekcji przez EyeQ2, nawet w trudnych warunkach, pozwalają w porę ostrzec kierowcę i zredukować skutki ewentualnej kolizji, co z kolei przyczynia się do znacznej poprawy bezpieczeństwa użytkowników ruchu.” – powiedział Marco Monti, wiceprezes STMicroelectronics Automotive Product Group. „Łącząc doświadczenie ST w projektowaniu i produkcji z możliwościami systemów wspierających kierowcę Mobileye, możemy zaoferować optymalne, relatywnie niedrogie rozwiązanie dla rynku motoryzacyjnego.”
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Sensors

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Inteligentne systemy wizyjne
Firma B&R stworzyła pierwsze na świecie rozwiązanie do przetwarzania obrazu, które jest bezproblemowo zintegrowane z systemem automatyki. Kamery,...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-