Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2009-10-23  |  Ostatnia aktualizacja: 2009-10-23
Eyesim. Wirtualny przemysłowy system szkoleniowy
Eyesim. Wirtualny przemysłowy system szkoleniowy
Eyesim. Wirtualny przemysłowy system szkoleniowy
Invensys zaprezentował system treningowy działający w wirtualnej rzeczywistości, który wykorzystuje techniki rodem z gier komputerowych, by umożliwić inżynierom i operatorom bezpieczne obserwowanie i uczestniczenie w procesach zachodzących w zakładzie. Według Invensys, system Eyesim jest pierwszym przemysłowym systemem szkoleniowym działającym w wirtualnej rzeczywistości i bazującym na zasadach symulacji pierwszej zasady, oraz rzeczywistości rozszerzonej.

System łączy technologie wirtualnej rzeczywistości z symulacją procesu i sterowania, komputerowym utrzymaniem i zarządzaniem dokumentacją, oraz innymi aplikacjami, oferując realistyczne i bezpieczne środowisko szkoleniowe służące poprawie efektywności działania, oraz poszerzaniu umiejętności.

„Coraz wyższy stopień złożoności zakładów, w połączeniu z rotacją siły roboczej, wymaga narzędzi nowej generacji, które będą w stanie bezpiecznie i interaktywnie szkolić nowych operatorów, oraz inżynierów, bez narażania ich samych, oraz środowiska na ryzyko.” – stwierdził Tobias Scheele, wiceprezes ds. zaawansowanych aplikacji Invensys Operations Management. „System ten zapewnia stabilne, realistyczne środowisko do ćwiczenia dobrych praktyk dotyczących działań rutynowych, ale i rzadziej wykonywanych zadań, jak choćby wyłączenie zakładu. Co więcej, wykorzystanie komputerowych modeli prawdziwych urządzeń umożliwia niekończące się eksperymentowanie bez konieczności wycofywania prawdziwych urządzeń z użycia, co umożliwia ograniczenie ryzyka zakłócenia produkcji.” – dodał.

Łącząc wirtualny zakład z obrazami z zakresu zarządzania zasobami, czy innych aplikacji, system tworzy komputerowo wygenerowane przedstawienie tak realnego, jak i wymyślonego zakładu. Wirtualne środowisko renderowane jest w tempie 60 klatek na sekundę.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Drives and Controls
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także