
Inżynierowie z Ford Research oraz Innovation labs pracują nad systemem wspierającym kierowcę, który pomoże utrzymać koncentrację poprzez inteligentne zarządzanie bodźcami docierającymi do niego ze strony samochodu.
„Ford jest liderem w dziedzinie rozwiązań komunikacji w samochodzie czy upraszczania interfejsu użytkownika, a teraz inżynierowie pracują nad wyposażeniem samochodu w jego własną inteligencję, która wspierać będzie kierowcę." – stwierdził Jeff Greenberg z Ford Research and Innovation. „Pojazd kontroluje napływ informacji z czujników, warunki drogowe oraz informacje biometryczne o kierowcy po to, by w razie potrzeby zapobiec zbyt dużemu natłokowi informacji." – dodał.
Dane z systemów sensorycznych technologii wspierających kierowcę mogą posłużyć do określenia stopnia obciążenia kierowcy tym co dzieje się w samym samochodzie i na drodze. Dzięki działającemu w czasie rzeczywistym algorytmowi, system korzystając z danych z czujników samochodowych, inteligentnie zarządza komunikacją wewnątrz pojazdu, w zależności od sytuacji.
Samochód mógłby inteligentnie uruchomić funkcję 'nie przeszkadzać', która jest już dostępna jako część pakietu MyFord Touch, który pomaga kierowcy pozostać skupionym na drodze w trudnych sytuacjach.
„Oprócz korzystania z danych już w samochodzie dostępnych, badamy możliwość lepszego zrozumienia poziomu stresu kierowcy." – stwierdził Gary Strumolo z Ford Research and Innovation.
Skierowanie nowych czujników biometrycznych na kierowcę pomoże stworzyć kompletny obraz obciążenia kierowcy. Ten eksperymentalny system wyposaża kierownicę w kilka nowych czujników, by zgromadzić jeszcze więcej danych o kierowcy.
Podczerwone czujniki na kole kierownicy monitorują dłonie kierowcy oraz jego twarz, poszukując zmian temperatury. Inny podczerwony czujnik umieszczony pod kolumna kierowniczą mierzy temperaturę w kabinie po ty, by móc porównać ją z temperaturą ciała kierowcy. Kolejny czujnik wmontowany jest w pasy bezpieczeństwa i mierzy oddech kierowcy.
Dysponując kompletnym obrazem kondycji i samopoczucia kierowcy oraz sytuacji na drodze, samochód może inteligentnie sterować informacjami i alarmami, które docierają do kierowcy tak, by jak najmniej mu przeszkadzać.
„Choć funkcje te wciąż są w sferze badań, już teraz dają nam możliwość lepszego wykorzystywania danych, które już i tak są przez samochód rejestrowane po to, by odciążyć kierowcę i uprościć korzystanie z samochodu." – stwierdził Strumolo.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Sensors

Komentarze (0)
Czytaj także
-
ABC systemów wizyjnych – część 3 – tworzenie, zastosowanie, perspektywy
Sprawdzanie kompletności czujnikiem BVS firmy Balluff Tworzenie niezawodnego przemysłowego systemu wizyjnego Praca nad systemem zaczyna...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-