Powrót do listy wiadomości Dodano: 2012-07-12  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-07-12
Ford wspiera kierowcę inteligentnie. Nie przeszkadza
Ford wspiera kierowcę inteligentnie. Nie przeszkadza

Inżynierowie z Ford Research oraz Innovation labs pracują nad systemem wspierającym kierowcę, który pomoże utrzymać koncentrację poprzez inteligentne zarządzanie bodźcami docierającymi do niego ze strony samochodu.

„Ford jest liderem w dziedzinie rozwiązań komunikacji w samochodzie czy upraszczania interfejsu użytkownika, a teraz inżynierowie pracują nad wyposażeniem samochodu w jego własną inteligencję, która wspierać będzie kierowcę." – stwierdził Jeff Greenberg z Ford Research and Innovation. „Pojazd kontroluje napływ informacji z czujników, warunki drogowe oraz informacje biometryczne o kierowcy po to, by w razie potrzeby zapobiec zbyt dużemu natłokowi informacji." – dodał.

Dane z systemów sensorycznych technologii wspierających kierowcę mogą posłużyć do określenia stopnia obciążenia kierowcy tym co dzieje się w samym samochodzie i na drodze. Dzięki działającemu w czasie rzeczywistym algorytmowi, system korzystając z danych z czujników samochodowych, inteligentnie zarządza komunikacją wewnątrz pojazdu, w zależności od sytuacji.

Samochód mógłby inteligentnie uruchomić funkcję 'nie przeszkadzać', która jest już dostępna jako część pakietu MyFord Touch, który pomaga kierowcy pozostać skupionym na drodze w trudnych sytuacjach.

„Oprócz korzystania z danych już w samochodzie dostępnych, badamy możliwość lepszego zrozumienia poziomu stresu kierowcy." – stwierdził Gary Strumolo z Ford Research and Innovation.

Skierowanie nowych czujników biometrycznych na kierowcę pomoże stworzyć kompletny obraz obciążenia kierowcy. Ten eksperymentalny system wyposaża kierownicę w kilka nowych czujników, by zgromadzić jeszcze więcej danych o kierowcy.

Podczerwone czujniki na kole kierownicy monitorują dłonie kierowcy oraz jego twarz, poszukując zmian temperatury. Inny podczerwony czujnik umieszczony pod kolumna kierowniczą mierzy temperaturę w kabinie po ty, by móc porównać ją z temperaturą ciała kierowcy. Kolejny czujnik wmontowany jest w pasy bezpieczeństwa i mierzy oddech kierowcy.

Dysponując kompletnym obrazem kondycji i samopoczucia kierowcy oraz sytuacji na drodze, samochód może inteligentnie sterować informacjami i alarmami, które docierają do kierowcy tak, by jak najmniej mu przeszkadzać.

„Choć funkcje te wciąż są w sferze badań, już teraz dają nam możliwość lepszego wykorzystywania danych, które już i tak są przez samochód rejestrowane po to, by odciążyć kierowcę i uprościć korzystanie z samochodu." – stwierdził Strumolo.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Sensors
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także