Powrót do listy wiadomości Dodano: 2017-09-21  |  Ostatnia aktualizacja: 2017-09-21
Heliograph z coraz większym doświadczeniem
Heliograph z coraz większym doświadczeniem
Heliograph z coraz większym doświadczeniem

Minął rok odkąd The Washington Post do prac nad swoimi artykułami zaprzągł bota Heliograph. Od tego czasu sztuczna inteligencja opracowała 850 tekstów, z czego większość dotyczyła wyborów prezydenckich w USA. Robot miał również dostęp do oficjalnego konta na Twitterze amerykańskiego dziennika.

Sztuczną inteligencję wykorzystaną w jednej z największych redakcji świata opracowano w celu tworzenia depeszy i raportów. Początkowo dotyczyły one igrzysk olimpijskich w Rio, ale szybko dopasowano ją do zmieniającej się sytuacji politycznej w USA, co dało dziennikowi blisko 500 tysięcy odsłon w Internecie.

Przedstawiciele The Washington Post podkreślają, że Heliograph sprawdził się już na etapie badania trendów przedwyborczych. Redakcja planuje wykorzystać robota podczas następnych wyborów w zakresie przewidywania, analiz big data oraz obsługi informacji aktualizowanych.

Pomimo ogromnego sukcesu, analitycy związani z waszyngtońską gazetą wciąż starają się sprecyzować, w jaki sposób wykorzystanie sztucznej inteligencji może wpłynąć na rynkowe powodzenie i zarobki gazety, dla której pracuje.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
businessinsider
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :