
Minął rok odkąd The Washington Post do prac nad swoimi artykułami zaprzągł bota Heliograph. Od tego czasu sztuczna inteligencja opracowała 850 tekstów, z czego większość dotyczyła wyborów prezydenckich w USA. Robot miał również dostęp do oficjalnego konta na Twitterze amerykańskiego dziennika.
Sztuczną inteligencję wykorzystaną w jednej z największych redakcji świata opracowano w celu tworzenia depeszy i raportów. Początkowo dotyczyły one igrzysk olimpijskich w Rio, ale szybko dopasowano ją do zmieniającej się sytuacji politycznej w USA, co dało dziennikowi blisko 500 tysięcy odsłon w Internecie.
Przedstawiciele The Washington Post podkreślają, że Heliograph sprawdził się już na etapie badania trendów przedwyborczych. Redakcja planuje wykorzystać robota podczas następnych wyborów w zakresie przewidywania, analiz big data oraz obsługi informacji aktualizowanych.
Pomimo ogromnego sukcesu, analitycy związani z waszyngtońską gazetą wciąż starają się sprecyzować, w jaki sposób wykorzystanie sztucznej inteligencji może wpłynąć na rynkowe powodzenie i zarobki gazety, dla której pracuje.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- businessinsider

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Roboty AMR jednym z najważniejszych trendów w intralogistyce
Automatyzacja procesów intralogistycznych stanowi jeden z wyznaczników realizacji koncepcji Przemysłu 4.0 w nowoczesnych zakładach produkcyjnych i...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-