Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-11-17 | Ostatnia aktualizacja: 2011-11-17
Inteligentna sieciowa infrastruktura firmy Cisco łączy elementy Stadionu Narodowego w Warszawie

Inteligentna sieciowa infrastruktura firmy Cisco łączy elementy Stadionu Narodowego w Warszawie
Sieć IP stanowi spójną platformę na której wszystkie systemy obsługujące dostęp fizyczny, komunikację, obsługę widowiska, zarządzanie przestrzenią konferencyjną i funkcje biurowo-administracyjne są w pełni połączone.
Stadion Narodowy w Warszawie to obiekt wielofunkcyjny, jeden z 4 stadionów, na których zostanie rozegrany turniej Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™. W czasie trwania UEFA EURO 2012™ na Stadionie Narodowym zostanie rozegrany mecz otwarcia wraz z oficjalną ceremonią, trzy spotkania grupowe, jeden ćwierćfinał i jeden półfinał. Na trybunach stadionu będzie 58 tysięcy miejsc dla kibiców.
Podstawowe informacje:
• Inteligenta sieć Cisco Connected Stadium pomoże Stadionowi Narodowemu oferować nowe usługi i dzięki temu zwiększyć przychody. Stadion jest obiektem wielofunkcyjnym, który może być wykorzystywany na potrzeby imprez masowych – sportowych i rozrywkowych. Ponadto Stadion posiada nowoczesne centrum biznesowe, oferujące gościom pełną infrastrukturę informatyczną, zaplecze biurowe i konferencyjne. Dzięki rozwiązaniom firmy Cisco Stadion Narodowy będzie w stanie w najbliższych latach znacznie szybciej dostosowywać się do innowacji technologicznych oraz zmieniających się potrzeb kibiców.
• Infrastrukutra sieciowa zapewnia dostęp przewodowy i bezprzewodowy do Internetu, transmisję wideo monitoringu z kilkuset kamer zainstalowanych na terenie stadionu, transmisje danych z kontroli dostępu i kontroli biletów. W obrębie sieci LAN wydzielony został segment logiczny na potrzeby systemów bezpieczeństwa, do których zalicza się takie systemy jak telewizja dozorowa CCTV, kontrola biletów, oraz systemy kontroli dostępu.
• Ponadto większość systemów zarządzających budynkiem, takich jak oświetlenie, wentylacja, regulacja poziomu temperatury są sterowane przez IP.
• System telefonii zrealizowany jest z wykorzystaniem zunifikowanej komunikacji IP (Cisco Unified Communications System) w oparciu o sieć LAN. Funkcję centrali telefonicznej realizuje aplikacja Cisco Unified Communication Manager. Stadion posiada telefony
i wideotelefony zainstalowane w części biurowej oraz w przestrzeni publicznej. Również domofony i wideodomofony zainstalowane w wydzielonych częściach Stadionu Narodowego działają przez sieć IP i są zarządzane przy pomocy systemu Cisco Unified Communications Manager.
• Za projekt oraz wdrożenie inteligentnej sieci, a także za jej bieżące wsparcie i utrzymanie, odpowiada firma NextiraOne, złoty Partner firmy Cisco. Sieć została zaprojektowana w ten sposób, aby ewentualna rozbudowa czy też dołączenie kolejnych punktów dostępowych nie stanowiły problemu.
• Infrastruktura sieciowa Cisco została objęta zestawem usług serwisowych Cisco Advanced Services’ Network Optimization Services (NOS), który zapewnia bieżący monitoring działania sieci. Inżynierowie NOS są w stanie w sposób zdalny monitorować sieć wdrożoną na terenie Stadionu Narodowego, wprowadzać poprawki do oprogramowania oraz optymalizować sposób działania sieci.
(xt)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Cisco

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Automatyka budynkowa oraz SSWIN w jednym systemie. Jakie rozwiązania warto...
Różnorodność alarmów i rozwiązań inteligentnego budynku Wybór rozwiązań związanych z automatyką budynkową oraz SSWIN zależy przede wszystkim...
-
-
-
-