Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2007-11-23 | Ostatnia aktualizacja: 2007-11-23
Koło Galileo, czyli nie ma przeszkód nie do pokonania

Koło Galileo, czyli nie ma przeszkód nie do pokonania
Wiele przemysłowych i komercyjnych aplikacji wymaga systemu trakcyjnego zdolnego poruszać się po trudnym, śliskim gruncie wśród przeszkód takich jak zwalone drzewa czy skały. Z tego powodu najczęstszym rozwiązaniem jest stosowanie gąsienic. Rozwiązanie to jednak oprócz swych zalet, ma również wiele słabości. Największą jest problem ze skręcaniem. Pojazdy gąsienicowe skręcają poprzez napędzanie obu gąsienic z różną prędkością. Metoda ta sprawia, że pojazd ślizga się po powierzchni często ja niszcząc. Z tego powodu pojazdy gąsienicowe są wykorzystywane w ograniczonym zakresie i często wymagają dotransportowania ich na lawecie w pobliże miejsca działania.
Przeładowane drogi i presja związana z rosnącymi cenami paliwa spowodowały pojawienie się zapotrzebowania na uniwersalny, dostępny i oszczędny system trakcyjny, który łączyłby w sobie możliwości i zalety zarówno kół, jak i gąsienic.
Trzeba też pamiętać o pojazdach specjalistycznych, takich jak wózki inwalidzkie, pojazdy przemysłowe, czy roboty wojskowe, które wymagają jeszcze bardziej skomplikowanego systemu napędowego.
Galileo opracowało i opatentowało nowatorską konstrukcje kołową ‘Koło Galileo’, która jest odpowiedzią na to zapotrzebowanie. Jest to unikalna i bardzo wytrzymała konstrukcja, która umożliwia automatyczne przełączanie pomiędzy napędem kołowym, gąsienicowym i specjalnym układem do wspinania się po schodach.
Galileo wyposażony jest w dwa duże koła otoczone elastycznymi gąsienicami. Oprócz tego jest on wyposażony w dodatkowe mniejsze koła, które poprzez odpowiednią konfigurację zmieniają kształt gąsienic tak, by możliwie najlepiej dostosować się do kształtu i specyfiki podłoża.
Technologia ta ma liczne zastosowania w wielu dziedzinach przemysłu. Konstruktorzy skupili się jednak na tych branżach, gdzie ich wynalazek może przynieść największe korzyści. Oznacza to położenie głównego nacisku na rynek: wózków inwalidzkich, rolniczy oraz robotów wojskowych. Konstruktorzy pracują obecnie nad dostosowaniem konstrukcji do szczególnych specyficznych wymagań każdego z zastosowań.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży

Galeria wiadomości
Kliknij wybrany obraz, aby go powiększyć
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak zabezpieczyć drzwi lub klapę?
Jednym z zagadnień przy budowie pojazdów ratowniczych jest zabezpieczenie klap, pod którymi kryje się specjalistyczny sprzęt ratownictwa. W...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-