Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-02-19 | Ostatnia aktualizacja: 2009-02-19
Lekki silnik o sprawności 97 procent

Lekki silnik o sprawności 97 procent
Silnik skonstruowany przez Electronic Power Group z Wydziału Inżynierii Oxford University, wykorzystuje nowatorskie połączenie materiałów, które pozwala zredukować do minimum konieczną ilość żelaza i miedzi. W rezultacie powstała lekka maszyna o dobrym stosunku mocy do wagi. A dodatkowo, jego podzielona konstrukcja poprawia chłodzenie całego układu.
13 kilogramowa wersja silnika zapewnia maksymalna moc 50 kilowatów oraz moment 130 niutonometrów. Symulacje pokazują jednak, że taki silnik mógłby osiągnąć nawet przeszło 200 niutonometrów maksymalnego momentu i 150 kilowatów mocy.
Silnik może również pracować jako generator, dzięki czemu jego potencjalne zastosowania obejmują również systemy hamowania odzyskowego w pojazdach hybrydowych oraz turbiny wiatrowe pozbawione przekładni.
Związana z Oxford University spółka Isis Innovation poszukuje obecnie dla technologii chętnych licencjobiorców.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Silniki prądu stałego (DC) vs silniki bezszczotkowe (BLDC)
Silniki prądu stałego (DC) vs silniki bezszczotkowe (BLDC) Który z nich jest najlepszy dla Twojej aplikacji? Silniki elektryczne są...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-