Firmy z Ameryki Północnej rozpoczęły rok od zakupu największej ilości robotów w historii w jednym kwartale, sprzedając 11595 robotów o łącznej wartości 646 milionów dolarów.
Według Association for Advancing Automation (A3) te liczby oznaczają wzrost odpowiednio o 28% i 43% w stosunku do pierwszego kwartału 2021 roku oraz odpowiednio o 7% i 25% w stosunku do dotychczas najlepszego - czwartego kwartału 2021 roku.
Alex Shikany, wiceprezes ds. członkostwa i wywiadu biznesowego w A3 powiedział: - Każda branża, w tym rolnictwo, budownictwo, handel detaliczny i hotelarstwo, zastanawia się teraz, w jaki sposób może wykorzystać robotykę, aby zwiększyć rentowność swoich firm.
Pierwszy kwartał 2022 roku to siódmy z ostatnich dziewięciu, w którym klienci spoza branży motoryzacyjnej zamówili więcej robotów niż ci z branży motoryzacyjnej. Producenci spoza branży motoryzacyjnej zamówili 6122 sztuki w porównaniu do 5476 zamówionych przez klientów związanych z motoryzacją. Sprzedaż jednostkowa dla producentów OEM wzrosła o 1%, podczas gdy zamówienia płynące od producentów części samochodowych wzrosły o 22%.
Jeff Burnstein, prezes A3 dodał: - Ponieważ roboty stają się coraz łatwiejsze w użyciu i bardziej przystępne cenowo, oczekujemy dalszego wzrostu ich popularności w każdej branży i w spółkach każdej wielkości. W Ameryce Północnej są ogromne ilości firm, które nie zainstalowały w swoich zakładach jeszcze ani jednego robota.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Raporty rynkowe
- Źródło:
- roboticsandautomationnews
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Przyszłość cobotów: jak współpraca napędza innowacje
Przyszłość cobotów: jak współpraca napędza innowacje Technologie dla robotów współpracujących (cobotów) rozwijają się bardzo szybko, a...
-
Wprowadzenie do systemów ATS/SZR dla agregatów prądotwórczych
Agregaty prądotwórcze są niezbędne dla wielu sektorów gospodarki, zapewniając energię tam, gdzie tradycyjne sieci zawodzą. Kluczowe w sytuacjach...