
SKF opracowało łożysko z wbudowanym enkoderem. Projekt pozwala zapewnić płynne i precyzyjne sterowanie silnikami elektrycznych i hybrydowych pojazdów silnikowych następnej generacji. Może okazać się szczególnie przydatne w rozrusznikach i alternatorach pracujących w trybie Stop-and-Start.
Urządzenie o nazwie Mesbu (Motor Encoder Sensor Bearing Unit) jest uważane za pierwsze na świecie, które integruje łożysko z czujnikiem magnetycznym, zapewniając mu wyjście analogiczne dla enkodera przyrostowego. Dokładny sygnał przekazywany jest w czasie rzeczywistym i może dokonywać pomiaru bezpośrednio w silniku asynchronicznym.
- Wraz ze skierowaniem się branży motoryzacyjnej w stronę silników asynchronicznych, konieczny jest też rozwój technologii integrującej te zmiany - wyjaśnia Alberto Carlevaris z SKF - Oznacza to, że istnieje potrzeba oferowania coraz bardziej kompaktowych produktów, które są dostosowane do specyficznych wymagań zarówno zwiększenia wydajności, jak i zmniejszenia zużycia energii. Ważna jest również prosta integracja z innymi systemami elektrycznymi pojazdu.
Mesbu jest o 6,2mm szerszy niż konwencjonalne łożyska kulkowe. Zapewnia za to od 32 do 80 impulsów cyfrowych na jeden obrót wału silnika. Urządzenia są dostępne w zakresie średnic wału od 15 do 45mm i mogą być montowane w dowolnym miejscu silnika. Kompaktowa konstrukcja zapewnia doskonałą wydajność i przenoszenie większych sił niż tradycyjne łożyska wykorzystywane w motorach elektrycznych.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Co to jest falownik a co to jest przemiennik częstotliwości? Co ma z tym...
Czytaj artykuł na Poradniku Automatyka > Wielu ludzi, nawet inżynierów używa zamiennie terminów 'falownik' oraz 'przemiennik...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-