Powrót do listy wiadomości Dodano: 2015-02-01  |  Ostatnia aktualizacja: 2015-02-01
Łożysko z enkoderem
Łożysko z enkoderem
Łożysko z enkoderem

SKF opracowało łożysko z wbudowanym enkoderem. Projekt pozwala zapewnić płynne i precyzyjne sterowanie silnikami elektrycznych i hybrydowych pojazdów silnikowych następnej generacji. Może okazać się szczególnie przydatne w rozrusznikach i alternatorach pracujących w trybie Stop-and-Start.

Urządzenie o nazwie Mesbu (Motor Encoder Sensor Bearing Unit) jest uważane za pierwsze na świecie, które integruje łożysko z czujnikiem magnetycznym, zapewniając mu wyjście analogiczne dla enkodera przyrostowego. Dokładny sygnał przekazywany jest w czasie rzeczywistym i może dokonywać pomiaru bezpośrednio w silniku asynchronicznym.

- Wraz ze skierowaniem się branży motoryzacyjnej w stronę silników asynchronicznych, konieczny jest też rozwój technologii integrującej te zmiany - wyjaśnia Alberto Carlevaris z SKF - Oznacza to, że istnieje potrzeba oferowania coraz bardziej kompaktowych produktów, które są dostosowane do specyficznych wymagań zarówno zwiększenia wydajności, jak i zmniejszenia zużycia energii. Ważna jest również prosta integracja z innymi systemami elektrycznymi pojazdu.

Mesbu jest o 6,2mm szerszy niż konwencjonalne łożyska kulkowe. Zapewnia za to od 32 do 80 impulsów cyfrowych na jeden obrót wału silnika. Urządzenia są dostępne w zakresie średnic wału od 15 do 45mm i mogą być montowane w dowolnym miejscu silnika. Kompaktowa konstrukcja zapewnia doskonałą wydajność i przenoszenie większych sił niż tradycyjne łożyska wykorzystywane w motorach elektrycznych.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
drivesncontrols
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :