Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2012-03-13  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-03-13
Mitsubishi miniaturyzuje systemy napędowe
Mitsubishi miniaturyzuje systemy napędowe

Mitsubishi Electric opracowało prototyp systemu napędowego dla pojazdów w oparciu o silnik z magnesami stałymi wraz ze zintegrowanym falownikiem z węglika krzemu, który, jak twierdzi Mitsubishi, jest najmniejszą tego typu przetwornicą. Straty w takich falownikach są mniejsze o połowę od analogicznych strat w układach krzemowych.

Nowy układ może umożliwić producentom pojazdów elektrycznych budowę pojazdów z większą przestrzenią wewnątrz oraz o dużo wyższej efektywności. Mitsubishi planuje skomercjalizować system zaraz po zakończeniu prac nad układem chłodzenia, miniaturyzacją i zwiększaniem sprawności.

W związku z tym, że samochody elektryczne oraz hybrydowe wymagają stosunkowo dużych przestrzeni dla systemów baterii, istnieje presja dotycząca zmniejszania wagi i rozmiarów systemów napędowych oraz innych urządzeń w celu maksymalizacji dostępnej pasażerowi przestrzeni.

Istniejące rozwiązania tego typu od Mitsubishi składają się z oddzielnych silników oraz falowników, a więc wymagających większej przestrzeni. Oprócz tego trzeba znaleźć miejsce na niezbędne okablowanie. Nowy cylindryczny falownik, odpowiadający średnicy silnika może zostać połączony z nim koncentrycznie.

Chociaż falowniki na bazie krzemu nadal dominują na rynku przetwornic, węglik krzemu posiada atrakcyjne właściwości, takie jak wysoka temperatura pracy i wyładowania pola elektrycznego 10-krotnie większe niż krzem. Pozwala to na produkcję cieńszych chipów, zmniejszając w ten sposób opór elektryczny i straty.

Wszystkie elementy energetyczne w nowym falowniku, wykonane z tego materiału zmniejszają straty o ponad 50% w stosunku do starych rozwiązań.

System napędowy wykorzystuje w silniku magnesy neodymowe. Struktura o wysokiej gęstości pozwoliła koncernowi wykorzystać podczas produkcji technologię „poki-poki”, która sprawia, że cewki otaczają przedłużony rdzeń, redukując w ten sposób rozmiar silnika.

Rozmiar oraz konfiguracja biegunów statora i rotora są wynikiem zaawansowanego projektu nad polem magnetycznym, który pozwolił zwiększyć sprawność magnetyczną o 5% w stosunku do poprzednich rozwiązań.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
drives.co.uk
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także