Powrót do listy wiadomości Dodano: 2021-05-28  |  Ostatnia aktualizacja: 2021-05-28
Niemcy stawiają na pojazdy autonomiczne
fot. pixabay
fot. pixabay

Niemcy przyjęły przepisy, które pozwolą pojazdom bez kierowcy poruszać się po drogach publicznych do 2022 roku. Wyznaczają tym samym firmom drogę do wdrożenia zrobotyzowanych taksówek i usług dostawczych w kraju na dużą skalę. Podczas gdy testowanie w Niemczech technologii jazdy autonomicznej jest obecnie dozwolone, nowe prawodawstwo pozwoli w realny sposób wprowadzić autonomiczne samochody na ulice.

Ustawa, która w zeszłym tygodniu została przyjęta przez Bundestag dotyczy w szczególności pojazdów o czwartym poziomie autonomiczności. W rozumieniu Society of Automobile Engineers (SAE) oznacza to, że komputer pokładowy obsługuje trakcję w pełnym zakresie w określonych warunkach lub środowiskach. W Niemczech pojazdy te będą mogły poruszać się w ograniczonych obszarach geograficznych.

Projekt ustawy musi jeszcze przejść przez izbę wyższą parlamentu, czyli Bundesrat. Uwzględniono w nim wstępne wnioski dotyczące samochodów autonomicznych na niemieckich drogach w aplikacjach, takich jak publiczny transport pasażerski, podróże służbowe i zaopatrzeniowe, logistyka, przewozy firmowe obsługujące ruch pracowników oraz przejazdy między ośrodkami medycznymi i domami spokojnej starości.

Firmy, które będą chciały wprowadzić na rynek tego typ pojazdy w Niemczech, będą musiały przestrzegać szeregu innych zasad, takich jak posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej oraz zapewnienie możliwości zdalnego zatrzymania trybu autonomicznego.

W kilku krajach i stanach USA obowiązują już przepisy dotyczące testowania i potencjalnie komercyjnego wdrażania samochodów autonomicznych. W zeszłym tygodniu chiński startup robotaxi Pony.ai stał się ósmą firmą, która otrzymała zezwolenie na testowanie pojazdów bez kierowcy w Kalifornii, a Nuro jest jedyną firmą, która posiada pozwolenie na komercyjne użytkowanie pojazdów na drogach publicznych w tym stanie. W Chinach firmy takie jak AutoX wspierane przez Alibabę również testują floty samochodów bez kierowców na drogach publicznych. Niemieckie ustawodawstwo wykracza poza testy, skłaniając się w kierunku integracji z normalnym ruchem samochodowym.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
techcrunch
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :