
Niemcy przyjęły przepisy, które pozwolą pojazdom bez kierowcy poruszać się po drogach publicznych do 2022 roku. Wyznaczają tym samym firmom drogę do wdrożenia zrobotyzowanych taksówek i usług dostawczych w kraju na dużą skalę. Podczas gdy testowanie w Niemczech technologii jazdy autonomicznej jest obecnie dozwolone, nowe prawodawstwo pozwoli w realny sposób wprowadzić autonomiczne samochody na ulice.
Ustawa, która w zeszłym tygodniu została przyjęta przez Bundestag dotyczy w szczególności pojazdów o czwartym poziomie autonomiczności. W rozumieniu Society of Automobile Engineers (SAE) oznacza to, że komputer pokładowy obsługuje trakcję w pełnym zakresie w określonych warunkach lub środowiskach. W Niemczech pojazdy te będą mogły poruszać się w ograniczonych obszarach geograficznych.
Projekt ustawy musi jeszcze przejść przez izbę wyższą parlamentu, czyli Bundesrat. Uwzględniono w nim wstępne wnioski dotyczące samochodów autonomicznych na niemieckich drogach w aplikacjach, takich jak publiczny transport pasażerski, podróże służbowe i zaopatrzeniowe, logistyka, przewozy firmowe obsługujące ruch pracowników oraz przejazdy między ośrodkami medycznymi i domami spokojnej starości.
Firmy, które będą chciały wprowadzić na rynek tego typ pojazdy w Niemczech, będą musiały przestrzegać szeregu innych zasad, takich jak posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej oraz zapewnienie możliwości zdalnego zatrzymania trybu autonomicznego.
W kilku krajach i stanach USA obowiązują już przepisy dotyczące testowania i potencjalnie komercyjnego wdrażania samochodów autonomicznych. W zeszłym tygodniu chiński startup robotaxi Pony.ai stał się ósmą firmą, która otrzymała zezwolenie na testowanie pojazdów bez kierowcy w Kalifornii, a Nuro jest jedyną firmą, która posiada pozwolenie na komercyjne użytkowanie pojazdów na drogach publicznych w tym stanie. W Chinach firmy takie jak AutoX wspierane przez Alibabę również testują floty samochodów bez kierowców na drogach publicznych. Niemieckie ustawodawstwo wykracza poza testy, skłaniając się w kierunku integracji z normalnym ruchem samochodowym.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- techcrunch

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Od 6 do 17 cobotów w trzy lata. Automatyzacja się opłaca
Lipton Teas and Infusions podniósł wydajność paletyzacji w katowickim zakładzie dzięki wdrożeniu cobotów Universal Robots na końcówkach linii...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-