
Manipulowanie emisją spalin w silnikach Diesla montowanych w Volkswagenach odbiło się szerokim echem na rynku motoryzacyjnym. Dziś Polska może pochwalić się największą bezpośrednią inwestycją niemieckiego giganta zlokalizowaną we Wrześni. W cieniu ostatnich afer będzie tam produkowany model Crafter.
Otwarcie nowej fabryki wartej 3 miliardy złotych ma miejsce w tym samym czasie, w którym Volkswagen w swoich niemieckich zakładach ogłasza plan oszczędnościowy. Wynika to głównie z nałożonych na spółkę kar, których poziom w samych Stanach Zjednoczonych Volkswagen wyniesie kilkanaście miliardów dolarów.
Kłopoty finansowe omijają jednak szczęśliwie inwestycje w Polsce. Nasz kraj pozostaje bowiem nadal atrakcyjny dla Niemców pod tym kątem. Spółka po pierwsze nie musi ciąć wydatków na działanie operacyjne w Polsce, a po drugie produkowane nad Wisłą pojazdy to segment użytkowy, na który jest wciąż popyt.
Relatywnie duża ilość inwestycji Volkswagena w Polsce każe jednak coraz bardziej zwracać uwagę na kondycję niemieckiego giganta. Warto więc obserwować rozwój sytuacji – także w kontekście polskiej polityki międzynarodowej.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- polityka

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Strefy Czystego Transportu w polskich miastach to zmiana obliczona na lata
Kraków to pierwsze polskie miasto, które podjęło próbę utworzenia Strefy Czystego Transportu (SCT) sięgającej jego granic administracyjnych....
-
-
-
-