
Na wschodzie Stanów Zjednoczonych rozpoczęła się budowa fabryki baterii litowo-jonowych firmy Tesla. Tesla Motors nabyła 980 akrów ziemi w parku przemysłowym w okolicach Reno, gdzie wylewane są właśnie fundamenty pod gigantyczny zakład.
Mająca zostać oddana do pełnego użytku w 2020 roku gigafabryka ma produkować 500 000 akumulatorów rocznie. Będą one montowane w samochodach elektrycznych produkowanych przez Teslę w Fremont, w Kalifornii.
CEO Tesli, Elon Musk zapowiada, że jego firma rozpocznie produkcję samochodu elektrycznego w cenie około 35 000 dolarów już w 2017 roku. Twierdzi przy tym, że nowobudowany zakład pozwoli podwoić produkcję baterii litowo-jonowych na świecie i zmniejszyć ich koszty o 30%. Dzięki temu samochody elektryczne staną się bardziej przystępne cenowo.
Produkcja baterii w gigafabryce ma się rozpocząć już w 2017 roku. Po zakończeniu kompletnej budowy, trzy lata później, powierzchnia zakładu będzie wynosić od pięciu do sześciu milionów stóp kwadratowych, co uczyni ją prawie tak ogromną jak Pentagon. Oczekuje się, że całkowity koszt jej budowy wyniesie około 5 miliardów dolarów, a zakład zatrudni około 6500 pracowników.
Tesla ma zamiar zakupić kolejne obszary w pobliżu nowopowstającej fabryki, aby umieścić na nich 7 000 wiatraków z potencjałem produkcyjnym na poziomie 140 megawatów energii elektrycznej. Ta miałaby być generowana w celu zasilania gigafabryki. Elon Musk podkreśla, że wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w nowym projekcie jest dla niego priorytetem.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- fortune.com

Komentarze (4)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Automatyzacja końcowych testów i montażu w celu zwiększenia produktywności...
Roboty SCARA przyczyniają się do efektywnej i elastycznej automatyzacji w produkcji akumulatorów do samochodów, umożliwiając dokładne i...
-
-
-
-
MRT
Ciekawe jakie powiązanie ma TESLA z koncernami paliwowymi...
k4c
Ogniwa wodorowe do idiotyzm totalny. Przecież odkryto niedawno baterie aluminiowo powietrzne o pojemności 100 razy większej niż litowo jonowe. Cos ten pismak popierniczyl w tym artykule. Druga sprawa, ze cena 35000 dolarow za auto juz dzisiaj jest niekonkurencyjna.
Intek
No nareszcie! A N. Tesla tyle lat temu już skonstruował swoje autko zasilane polem magnetycznym ziemi... A Ci dopiero kombinują z akumulatorami. Szybciej Panowie, szybciej z tym postępem, bo zaraz ropy zabraknie i będzie klops.
Pracujacy
Przyszłość to ogniwa WODOROWE