Powrót do listy wiadomości Dodano: 2010-04-19  |  Ostatnia aktualizacja: 2010-04-19
Pięć nominacji do HERMES AWARD 2010
Niezależne jury nominowało pięć spośród pięćdziesięciu zgłoszonych firm do finału HERMES AWARD 2010. Nagroda ta jest w świecie technologii jedną z najbardziej prestiżowych. Ceremonia ogłoszenia zwycięzcy odbędzie się 18 kwietnia podczas HANNOVER MESSE 2010. Przewodniczącym jury jest profesor Wolfgang Wahlster, dyrektor Niemieckiego Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją (DKFI).

„Wysoki poziom tegorocznych nominacji pokazuje, że innowacyjność przedsiębiorstw wciąż pozostaje silna.” – powiedział Wahlster. „Szczególnie w czasach kryzysu, firmy polegają na korzyściach płynących z badań. Pięć nominowanych do HERMES AWARD firm pokazuje, że innowacje mogą być również rezultatem nowatorskiego połączenia starych technologii. Nagroda HERMES AWARD porównywalna jest ze złotym medalem olimpijskim.” – dodał.

Oto pięć firm nominowanych do nagrody w tym roku:

attocube systems z Monachium. Nie tylko miniaturyzacja elektroniki, oraz elementy półprzewodnikowe, ale i nanotechnologie wymagają udoskonalonych pomiarów, analizy, oraz systemów pozycjonowania. attocube systems zostało nominowane za swój system nanopozycjonowania. System ten oparty jest na nowym silniku pozycjonującym, który umożliwia precyzyjne pozycjonowanie nawet w trudnych warunkach, jak silne pole magnetyczne, wilgotność, próżnia, czy bardzo niskie temperatury, z dokładnością do nanometra.

ebm-papst z Mulfingen. Nominowany produkt, RadiCal, jest wyjątkowo energooszczędnym wentylatorem do systemów klimatyzacji i wentylacji. Zbudowane z mieszaniny plastiku i metalu koło wentylatora cechuje się optymalną charakterystyką cieczy, dzięki czemu jest bardzo sprawne i ciche. Silnik napędzający jest kompaktowy i bardzo sprawny; emituje bardzo niewielką ilość ciepła, pracuje bardzo cicho i zużywa nawet do 50 procent energii mniej.

LPKF Laser & Electronics AG z Hanoweru. Laserowy system Fusion3D umożliwia modyfikowanie wyjątkowo złożonych plastikowych elementów. Laserowa wiązka tworzy przewodzące wzory bezpośrednio na trójwymiarowych elemencie, umożliwiając stworzenie wysokiej jakości obwodów dla prostych elementów plastikowych, jak anteny telefonów komórkowych. Laserowy system wykorzystuje równocześnie cztery głowice, dzięki czemu działa szybciej i precyzyjniej.

Proton Motor Fuel Cell z Puchheim. Firma skonstruowała miejski autobus zasilany wodorem, nie emitujący zanieczyszczeń. Autobus zasilany jest ogniwami paliwowymi, bateriami i super kondensatorami. Technologia ta wykorzystuje wszystkie zalety elektrycznych systemów napędowych, pozwalając magazynować nadmiar energii pozwalając zaoszczędzić nawet 50 procent energii w porównaniu z konwencjonalnymi autobusami zasilanymi silnikami diesela.

Rittal GmbH & Co. KG z Herborn. Ogniwa paliwowe RiCellFlex służą równocześnie jako systemy zasilania awaryjnego i magazynowania energii. Gdy ogniwa podłączone są do sieci energetycznej, magazynowana przez nie energia może służyć do pokrycia zapotrzebowania w szczycie obciążenia. To nowe rozwiązanie pozwala wykorzystać bezużyteczne dotąd akumulatory w systemach zsilania awaryjnego.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Automation
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także