
Schaeffler opracował technologię, która, po raz pierwszy pozwala analizować smar w łożyskach tocznych podczas ich pracy. Czujnik FAG GreaseCheck monitoruje stan oraz ilość smaru, a także alarmujące dźwięki wydobywające się z łożysk.
Firma mówi o zmieniających się potrzebach na rynku. Kiedyś nastawiony był wyłącznie na skracanie czasów cykli produkcyjnych, teraz oczekiwania producentów stają się coraz bardziej złożone. Ich nowy czujnik pozwoli wszcząć niezbędne prace utrzymania ruchu w przypadku awarii łożyska dużo wcześniej niż dotychczas.
Czujnik został zaprojektowany specjalnie dla producenta łożysk tocznych Arcanol. Wykorzystuje on odbite światło podczerwone do określania zawartości wody w smarze, jego zanieczyszczenia, cieplnego oraz mechanicznego zużycia, a także samej jego temperatury.
Sygnały przetwarzane są przez zintegrowaną elektronikę, generując sygnał analogowy dla operatorów dbających o daną maszynę.
Sensor może współdziałać z systemem SmartCheck, który analizuje wibracje oraz inne parametry łożysk. Razem tworzą zintegrowany system diagnostyczny, który ma dotrzeć na rynek najpóźniej pod koniec tego roku.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drives.co.uk

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Produkcja obrabiarek w dobie zmian
Nowe rozwiązania dostępne dzięki technice liniowej (Źródło ilustracji: Bosch Rexroth AG) Zmiany technologiczne stawiają przed...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-