Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy komunikatów Dodano: 2019-06-13  |  Ostatnia aktualizacja: 2019-06-13
Polskie firmy na drodze do innowacji – podsumowanie konferencji INNOWACJE 4.0 – Przyszłość Tworzenia
Ilustracja nadesłana (Solski Communications )
Ilustracja nadesłana (Solski Communications )

Innowacje i nowoczesne rozwiązania technologiczne dla przemysłu były tematem konferencji INNOWACJE 4.0 – Przyszłość Tworzenia, która 4 czerwca odbyła się w Centrum Konferencyjnym POLIN w Warszawie. Wydarzenie organizowane przez Autodesk przyciągnęło 200 uczestników z branży przemysłowej, którzy mieli okazję wysłuchać wystąpień kilkunastu specjalistów w tych dziedzinach.

Tworzenie nowoczesnej gospodarki w erze cyfryzacji wymaga innowacyjnego podejścia do projektowania i produkcji, dlatego pierwsza edycja konferencji INNOWACJE 4.0 – Przyszłość Tworzenia poświęcona była odpowiedziom na wyzwania, jakie firmom przemysłowym stawia czwarta rewolucja przemysłowa.

Wydarzenie otworzyła specjalna prelekcja współtwórcy brytyjskiej inicjatywy promującej innowacyjne rozwiązania w przemyśle na Wyspach - The Future of British Manufacturing, nt. przyszłości wytwarzania innowacyjnych produktów i sposobów, w jaki firmy mogą wykorzystać zmiany zachodzące w przemyśle do zbudowania przewagi konkurencyjnej. „Rola innowacji w branży jest moim zdaniem absolutnie kluczowa. Bez nich firmy nie rozwijają się, pozostają w stagnacji. Obecnie jesteśmy pod wielką presją globalnej konkurencji i rosnącej złożoności prowadzenia biznesu. Innowacje to sposób na tworzenie lepszych produktów, generowanie większych zysków, a co za tym idzie zabezpieczenie swojej przyszłości." – powiedział podczas konferencji Asif Moghal, Senior Manufacturing Industry Manager w Autodesk.

Uczestnicy konferencji #InnowacjeAutodesk mieli także okazję zapoznać się z wyzwaniami projektowymi, jakie stały przed firmami Newag, Terma czy Astronika oraz dzięki jakim narzędziom i technologiom udało im się je zrealizować. "Innowacje są niezbędne w branży kosmicznej. Projektujemy na co dzień zupełnie nowe mechanizmy, na zupełnie różne misje kosmiczne i pod zupełnie różne wymagania, dlatego innowacja jest dla nas chlebem powszednim." – powiedział Jakub Stelmachowski z firmy Astronika. „Udział w takich konferencjach jak Innowacje 4.0 pozwala nam poszerzyć nasze horyzonty zarówno na inne branże, poznać nowe kontakty od osób z branży i firm pokrewnych oraz dowiedzieć się, co nowego dzieje się w świecie wytwarzania, produktów Autodesk i świecie nowych technologii." – dodał.

Warsztatowa formuła drugiej części konferencji pozwoliła uczestnikom mającym bezpośrednie przełożenie na rozwój produktów i procesów produkcyjnych w firmach uzyskać praktyczną wiedzę między innymi nt. tego jak przygotowywać atrakcyjne i precyzyjne oferty przetargowe oraz jak wdrożyć strategię cyfrową pozwalającą zwiększyć sprzedaż i rentowność biznesu. Konferencji towarzyszyła wystawa stoisk firm partnerskich i sponsorów, prezentujących najnowsze rozwiązania wspierające innowacje przemysłowe.

W trakcie konferencji firma Autodesk ogłosiła inicjatywę Przyszłość Polskiego Przemysłu, która ma na celu wspieranie polskich firm w budowaniu kompetencji sprzyjających rozwojowi Przemysłu 4.0, czyli budowaniu konkurencyjności dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowych. W ramach inicjatywy firma pomaga wdrożyć strategię digitalizacji i organizuje warsztaty nt. innowacyjności, podczas których doradza jak z sukcesem wprowadzić przedsiębiorstwo w nową erę w przemyśle.

„Nazwaliśmy konferencję Innowacje 4.0, dlatego że innowacja wiąże się z ideą Przemysłu 4.0. Zachęcamy firmy do brania udziału w tego typu wydarzeniach, które pozwalają uzyskać informacje na temat innowacyjnych działań związanych z czwartą rewolucją przemysłową, podejmowanych przez inne firmy. Najważniejsze jest zrozumienie podstaw zachodzących zmian, zastanowienie się jak do nich pasuje moja firma, czy oferowane przez nią produkty i usługi. Następnie należy dobrać optymalne rozwiązania spośród tych dostępnych na rynku przemysłowym i stopniowo wdrażać je i w pełni wykorzystywać ich potencjał, po to by być tańszym, bardziej konkurencyjnym i wytwarzać lepsze produkty." – powiedział dr inż. Radosław Cieślak, Industry Executive Director w Autodesk.

Partnerzy konferencji:

  • Sponsor Złoty: Dell, HTC VIVE
  • Sponsor Srebrny: Epson
  • Partnerzy Autodesk: AEC Design, Aplikom, CADSOFT, CADVISION, Man and Machine Software Sp. z o.o., MAT, PCC Polska, PROCAD, PSP Solution, Tech Data
  • Partner Merytoryczny: Sieć Otwartych Innowacji, Agencja Rozwoju Przemysłu
  • Patroni Medialni: PortalPrzemyslowy.pl, Production Manager, Polski Przemysł, Automatyka.pl, Mechanik, 3DCAD.pl, Tworzywa.org, Blacha.biz, Narzedziownia.org, Metale.org, Control Engeneering.pl, staleo.pl, zrobotyzowany.pl, Miesięcznik Automatyka, AutomatykaOnline.pl

(gz)

Kategoria komunikatu:

Z życia firmy

Źródło:
Solski Communications Sp. z o.o.
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.