Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-04-27 | Ostatnia aktualizacja: 2009-04-27
Próg zwalniający, który diagnozuje zawieszenia pojazdów

Próg zwalniający, który diagnozuje zawieszenia pojazdów
„Naszym celem jest zaoszczędzenie czasu oraz kosztów utrzymania, a co nawet ważniejsze, wychwycenie uszkodzenia zanim spowoduje ono awarię w terenie.” – powiedział Douglas Adams, profesor inżynierii budowy maszyn oraz dyrektor Purdue University Center for Systems Integrity. Naukowcy z Purude pracują obecnie nad rozwinięciem tej technologii wspólnie z armią amerykańską oraz Honeywell International.
System mierzy wibracje wywołane przez siły jakimi opony oddziaływają na próg. Uszkodzenia mogą zostać wykryte w oponach, łożyskach kół, oraz elementach zawieszenia. Wykorzystuje się do tego celu oprogramowanie do interpretowania sygnału, które analizuje dane zgromadzone przez czujniki.
„Powiedzmy, że w jednej z opon ciśnienie jest znacznie niższe.” – stwierdził Adams. „Próg nakaże ci zawrócić i ją dopompować, gdyż właśnie wyruszasz w teren na 10 godzinną misję. Albo, gdy odstawisz pojazd do warsztatu, próg wskaże, że w prawym tylnym zawieszeniu jest problem z amortyzatorem, albo, że uszkodzony jest sworzeń w przednim zawieszeniu. Serwisant nie musi więc już diagnozować pojazdu. Wie co ma naprawić.” – dodał.
System, według twórców, może być również wykorzystywany komercyjnie do badania pojazdów cywilnych.
Urządzenie zostało nominowane przez US Army Tank Automotive Research, Development and Engineering Center w Warren, Michigan do tytułu wojskowego wynalazku roku.
Naukowcy przetestowali system na wielozadaniowych pojazdach kołowych, oraz Humvee, a dodatkowo, opracowali model obliczeniowy symulujący działanie systemu.
„Nasz symulowany model pokazał nam, że jesteśmy w stanie dzięki systemowi precyzyjnie wykryć uszkodzenie elementów pojazdu, a eksperymenty na samochodach potwierdziły jego działanie.” – powiedział Adams. „System był na tyle czuły, by wykryć pięcioprocentową zmianę w sztywności zawieszenia.” – dodał.
Dalsze badania dotyczyć będą udoskonalenia oprogramowania przetwarzającego sygnał oraz precyzyjniejszego określania elementów zawieszenia pojazdu.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak za pomocą zestawów kołowych przyspieszyć proces produkcyjny?
W ofercie Elesa+Ganter znajdziecie wysokiej jakości standardowe elementy do budowy maszyn, które są dobierane przez naszych Doradców Technicznych...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-