Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2013-06-20  |  Ostatnia aktualizacja: 2013-06-27
Redundantne łożysko magnetyczne
Redundantne łożysko magnetyczne
Redundantne łożysko magnetyczne

Schaeffler opracował technologię aktywnych łożysk magnetycznych do podpierania dużych wałków nawet po utracie zasilania. Dotychczas łożyska magnetyczne wymagały wsparcia standardowymi w razie braku zasilania, a same po awarii nie nadawały się do dalszej eksploatacji.

Aktywne łożyska magnetyczne wykorzystują lewitację, będącą efektem działania pól magnetycznych. Wał może obracać się w nich z duża prędkością praktycznie bez tarcia. Czujnik mierzą wszelkie odchylenia wału od osi, a sterowane elektroniczne pole magnetyczne dostosowuje się do tych zmian. Łożyska magnetyczne wykorzystywane są w dużych zespołach, takich jak silnik, turbiny czy kompresory. Przy wysokich wartościach prędkości obrotowej mogą podpierać wały o wadze do kilku ton.

Jeżeli zasilanie zostanie utracone, nowe łożysko Schaefflera wykorzysta wbudowane łożysko toczne, które pozwoli utrzymać w ryzach wal o średnicy nawet do 200mm. Takie łożyska zużywają się o wiele wolniej, a wał po awarii może obracać się w nich z ograniczoną, bezpieczną prędkością obrotową.

Schaeffler rozmawia obecnie z potencjalnymi odbiorcami jego innowacyjnych łożysk.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
drivesncontrols.com
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także