
Schaeffler opracował technologię aktywnych łożysk magnetycznych do podpierania dużych wałków nawet po utracie zasilania. Dotychczas łożyska magnetyczne wymagały wsparcia standardowymi w razie braku zasilania, a same po awarii nie nadawały się do dalszej eksploatacji.
Aktywne łożyska magnetyczne wykorzystują lewitację, będącą efektem działania pól magnetycznych. Wał może obracać się w nich z duża prędkością praktycznie bez tarcia. Czujnik mierzą wszelkie odchylenia wału od osi, a sterowane elektroniczne pole magnetyczne dostosowuje się do tych zmian. Łożyska magnetyczne wykorzystywane są w dużych zespołach, takich jak silnik, turbiny czy kompresory. Przy wysokich wartościach prędkości obrotowej mogą podpierać wały o wadze do kilku ton.
Jeżeli zasilanie zostanie utracone, nowe łożysko Schaefflera wykorzysta wbudowane łożysko toczne, które pozwoli utrzymać w ryzach wal o średnicy nawet do 200mm. Takie łożyska zużywają się o wiele wolniej, a wał po awarii może obracać się w nich z ograniczoną, bezpieczną prędkością obrotową.
Schaeffler rozmawia obecnie z potencjalnymi odbiorcami jego innowacyjnych łożysk.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Inteligentny bezpiecznik drgań firmy IMI Sensors
Maszyny wirnikowe są bardzo często narażone na niszczące siły z powodu nieprawidłowych warunków pracy oraz niezauważonych pomniejszych...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-