
Badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Yale wykazało, że dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mogą znacznie poprawić swoje umiejętności komunikacji społecznej po zaledwie jednym miesiącu codziennych sesji z autonomicznym robotem społecznym.
W badaniu wzięło udział 12 dzieci z ASD, które 30 minut dziennie spędzały z robotem zaprojektowanym do uczenia dziecka gier towarzyskich. Został on zaprogramowany w taki sposób, aby dostosowywać swoje akcje do mocnych i słabych stron dziecka, zmieniając trudność zadań z dnia na dzień, co ostatecznie doprowadzało do optymalizacji efektów uczenia się.
– Dzieci poprawiły się we wszystkich ćwiczonych obszarach – powiedział Brian Scassellati, główny autor badań – Efekty naszej pracy przeszły najśmielsze wyobrażenia.
Jednym z interesujących wniosków płynącym z nowych badań jest pozytywny sposób, w jaki dzieci z ASD reagują na roboty. Scassellati sugeruje, że czują się one znacznie bardziej komfortowo, wchodząc w interakcje z robotami, ponieważ usuwają one wszystkie stygmaty, które zaczęły wiązać z międzyludzkimi interakcjami.
- W testach wzięły udział dzieci, które mają wieloletnie przeświadczenie o tym, że interakcja społeczna jest trudna i to coś, czego nie rozumieją. Kiedy jednak wchodzą w nią z robotem, wywołuje on funkcje społeczne, ale nie odwołuje się do negatywnych emocji z nimi związanych.
Badanie jest częścią nowej serii doświadczeń, które wykorzystują najnowsze technologie, aby pomóc dzieciom z autyzmem poprawić ich umiejętności społeczne. Ich dokładny opis opublikowano w czasopiśmie Science Robotics.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- newatlas

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak zautomatyzować każdy proces przemysłowy?
Automatyzacja procesów jest kluczem do obniżania kosztów produkcji. Nie zawsze jest to proste, bo na proces przemysłowy składa się wiele...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-