
W badaniach pedagogicznych koncepcja uczenia się przez nauczanie jest uznaną i skuteczną techniką zdobywania wiedzy. Dzieci wykazują większe zainteresowanie i zaangażowanie, gdy same muszą wcielić się w rolę nauczyciela i poinstruować kogoś innego jak ma wykonać dane zadanie.
Naukowcy z EPFL w Szwajcarii przenieśli tę koncepcję na grunt robotyki. Ich nowy projekt CoWriter został zaprezentowany na międzynarodowej konferencji Human-Robot Interaction. System. Który jest jeszcze w fazie prototypu, opiera się o tablety i przyjaźnie wyglądające 70-centymetrowe roboty, które pomagają dzieciom w nauce pisania.
Jednak to nie roboty instruują dzieci, jak mają pisać, lecz to dzieci uczą roboty. Dzięki specjalnym algorytmom uczenia się roboty naśladują ludzki proces przyswajania wiedzy. Generują one litery na ekranie tableta, a dzieci korygują efekty ich starań. Wyposażone są w ogromną bazę danych z próbkami najczęściej popełnianych przez dzieci błędów, co efektywnie wpływa na naukę.
Program pilotażowy CoWriter został przetestowany w klasach szkolnych z dziećmi od sześciu do ośmiu lat. Długofalowym celem jest zapewnienie możliwości wprowadzenia tego modelu nauczania do domów oraz szkół.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- mashable.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak zautomatyzować każdy proces przemysłowy?
Automatyzacja procesów jest kluczem do obniżania kosztów produkcji. Nie zawsze jest to proste, bo na proces przemysłowy składa się wiele...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-