Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-11-28 | Ostatnia aktualizacja: 2011-11-28
Rynek usług automatyki świadczonych przez podmioty trzecie znów na fali

Rynek usług automatyki świadczonych przez podmioty trzecie znów na fali
„Gdy działy: usług, integracji oraz inżynierii dostawców automatyki urosły i zyskały doświadczenie, zaczęły w wielu projektach pełnić rolę głównego wykonawcy automatyki (MAC). Dzisiaj, gdy projekty te są coraz większe, dostawcy automatyki często przekazują stronę inżynierską dostawcom usług.” – stwierdził Kevin Crisafulli, starszy analityk ARC, główny autor raportu. „Niedawny kryzys spowodował w ostatnich latach odłożenie w czasie wielu projektów migracji i modernizacji. Gdy kryzys zaczął ustępować, a firmy odzyskały formę, wiele z tych projektów wróciło do realizacji. Jednakże, przez to, że część z tych projektów jest opóźnionych, sytuacja użytkowników się pogorszyła, gdyż ich systemy sterujące szybko i nieuchronnie zbliżają się do końca swych dni. Sytuacja taka wytworzyła doskonałą okazję dla wielu dostawców usług do nagromadzenia zamówień, zarówno poprzez bezpośrednią sprzedaż, jak i współpracę z największymi dostawcami rozwiązań automatyki.” – dodał.
We wczesnych latach siedemdziesiątych, gdy automatyka zaczęła zyskiwać na popularności, zintegrowanie systemów sterujących, urządzeń i systemów biznesowych zaczęła jawić się jako konieczność. Trend ten utrzymywał się w latach osiemdziesiątych, a prawdziwy rozkwit przeżył w dziewięćdziesiątych. Dzisiaj, gdy północnoamerykański rynek usług automatyki rozwija się, korzystają na tym nie tylko najwięksi dostawcy automatyki; w projektach pojawiają się regionalni zewnętrzni dostawcy usług, gdyż użytkownicy redukują swoje wewnętrzne działy wsparcia i utrzymania. W samej tylko Ameryce Północnej funkcjonuje przeszło tysiąc zewnętrznych dostawców usług oraz do 800 innych organizacji, jak dystrybutorzy sprzedający z wartością dodaną (VAR) czy dystrybutorzy oferujące usługi związane z automatyką. Niektórzy spośród dostawców usług są pełnowartościowymi usługodawcami, podczas gdy inni oferują wyłącznie usługi niszowe, często tylko dla określonych branż.
Rozwój rynku usług świadczonych przez podmioty trzecie został tymczasowo zahamowany przez globalny kryzys ekonomiczny. Gdy rynki odzyskują formę, okazało się, że rynek usług odbudowuje się szybciej niż inne. Związane jest to z dużym nagromadzeniem projektów, które wstrzymane w gorszych czasach teraz wracają do łask..
Inne czynniki, jak redukcja wewnętrznej kadry wsparcia inżynierskiego użytkowników, rosnąca złożoność systemów automatyki oraz starzejące się systemy automatyki i infrastruktura wpływać będą na dalszy rozwój rynku.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- ARC

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Automatyzacja na dnie morza
Firma Bauer zautomatyzowała unikalną wiertnicę badawczą do eksploracji dna morskiego. Stało się to możliwe dzięki komponentom automatyki B&R,...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-