Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-04-26  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-04-26
Rynek zarządzania produkcją CPM w górę
Rynek zarządzania produkcją CPM w górę
Rynek zarządzania produkcją CPM w górę
Wartość rynku opartego na współpracy zarządzania produkcją e sektorach dyskretnych (CPM-D) znów przekroczyła w 2010 roku granicę miliarda dolarów. Całkowity przychód z tytułu oprogramowania i usług wyniósł w 2010 roku 1,074 miliarda dolarów, a w roku 2015 wart będzie 1,9 miliarda dolarów. Roczna stopa wzrostu (CAGR) w najbliższym pięcioleciu wynosić będzie 11,7 procenta, czytamy w najnowszym raporcie ‘Collaborative Production Management for Discrete Industries Worldwide Outlook’, przygotowanym przez analityków z ARC Adviosry Group.

Bardzo silna konkurencja zmusza producentów do poprawy przejrzystości, jakości, przychylności klientów oraz zgodności z regulacjami. W obliczu coraz większej liczby zmian, menedżerowie zakładów muszą zmienić sposób ich wdrażania. Staje się jasne, że metody manualne przestają zdawać egzamin, co zmusza do sięgania po rozwiązania IT. „W tych trudnych czasach producenci potrzebują dobrych systemów produkcji bardziej niż kiedykolwiek i daje się to zauważyć.” – stwierdził Greg Gorbach, wiceprezes ARC i główny autor raportu.

Aby osiągnąć sukces na dzisiejszym trudnym i dynamicznym rynku, producenci muszą zwrócić swoją baczną uwagę na trzy obszary: wysoka jakość działań, zgodność i dynamiczne tworzenie wartości. Każdy z nich może korzystać, a niekiedy wręcz wymaga, efektywnego wykorzystania systemów CPM. Zmienia się też ścieżka opłacalności produkcji: koszty energii, wody, śmieci, zgodność oraz zarządzanie ryzykiem zyskują coraz bardziej na znaczeniu. Równocześnie coraz tańsze i efektywniejsze stają się dostępne technologie obniżania kosztów i poprawy jakości działania.

Systemy CPM pozwalają producentom dotrzymać kroku coraz szybciej kręcącemu się biznesowi. Przy zachowaniu skoncentrowanych na produkcji funkcjach planowania, kontrolowania oraz informowania, systemy CPM integrują się z systemami biznesowymi, inżynierskimi oraz systemami utrzymania.

Rozwiązania CPM mają trzy zasadnicze obszary funkcjonalności: planowanie, działanie oraz informowanie. Segment planowania składa się z takich funkcji, jak: krótkoterminowe planowanie produkcji, symulowanie i modelowanie zakładu, elektroniczne sterowanie oraz harmonogramowanie przy ograniczonej zdolności. Ta grupa funkcjonalności determinuje co produkować, kiedy i czego w tym celu użyć. Segment działania wywodzi się z potrzeby ciągłego kontrolowania procesów, urządzeń związanych z procesem oraz działania zakładu. Segment ten obejmuje: wydawanie dyspozycji, zarządzanie zasobami czy przepływem pracy. Segment informowania jest natomiast odpowiedzią na potrzebę gromadzenia, przechowywania, organizowania i komunikowania danych oraz informacji.

W temacie:

Rynek realizacji łańcucha dostaw wychodzi z kryzysu

Odbudowuje się rynek zarządzania produkcją CPM

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
ARC
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także