Powrót do listy wiadomości Dodano: 2007-04-27  |  Ostatnia aktualizacja: 2007-04-27
Siemens konstruuje silnik nadprzewodnikowy
Siemens konstruuje silnik nadprzewodnikowy
Siemens konstruuje silnik nadprzewodnikowy
Siemens Corporate Technology, Siemens I&S Marine Solutions, oraz A&D Large Drives skonstruowali wspólnie nowy rodzaj silnika napędowego dla całkowicie zintegrowanego elektrycznego napędu okrętowego (AES).

Silnik synchroniczny jest częścią elektrycznego systemu napędowego opartego na nadprzewodnikowej technologii wysokich temperatur (HTS). Silnik HTS generuje 4 megawaty mocy przy momencie na poziomie 300 kiloniutonometrów.

Nadprzewodnikowe zwoje wirnika przewodzą prąd 100 razy większy niż tradycyjne zwoje miedziowe, pozwalając zredukować ich wielkość i wagę. HTS eliminuje również straty elektryczne, poprawiając tym samym sprawność napędu.

Zamknięty, samoregulujący się system, który chłodzi nadprzewodnikowe uzwojenia wirnika silnika do temperatury 27 kelwinów. W efekcie, jak twierdzi Siemens, możliwe jest zaprojektowanie oszczędniejszych statków, które sprawniej wykorzystają energię przy mniejszym wpływie na środowisko, a co, być może, najważniejsze, będą tańsze w eksploatacji.

Projekt ten jest wspierany również przez trzech partnerów: Transit Gesellschaft fur Technologietransfer, ThyssenKrupp Marine Systems i Schiffbau-Versuchsanstalt Potsdam, oraz współfinansowany przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Ekonomii i Technologii.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także