Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2007-04-27 | Ostatnia aktualizacja: 2007-04-27
Siemens konstruuje silnik nadprzewodnikowy

Siemens konstruuje silnik nadprzewodnikowy
Silnik synchroniczny jest częścią elektrycznego systemu napędowego opartego na nadprzewodnikowej technologii wysokich temperatur (HTS). Silnik HTS generuje 4 megawaty mocy przy momencie na poziomie 300 kiloniutonometrów.
Nadprzewodnikowe zwoje wirnika przewodzą prąd 100 razy większy niż tradycyjne zwoje miedziowe, pozwalając zredukować ich wielkość i wagę. HTS eliminuje również straty elektryczne, poprawiając tym samym sprawność napędu.
Zamknięty, samoregulujący się system, który chłodzi nadprzewodnikowe uzwojenia wirnika silnika do temperatury 27 kelwinów. W efekcie, jak twierdzi Siemens, możliwe jest zaprojektowanie oszczędniejszych statków, które sprawniej wykorzystają energię przy mniejszym wpływie na środowisko, a co, być może, najważniejsze, będą tańsze w eksploatacji.
Projekt ten jest wspierany również przez trzech partnerów: Transit Gesellschaft fur Technologietransfer, ThyssenKrupp Marine Systems i Schiffbau-Versuchsanstalt Potsdam, oraz współfinansowany przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Ekonomii i Technologii.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Rozwiązania IE5 - silniki synchroniczne DR2C..
Napędy o zmiennej prędkości obrotowej pozwalają osiągnąć większe oszczędności w zakresie zużycia energii. Silniki synchroniczne serii DR2C... są...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-