
Inżynierowie z UQM Technologies, amerykańskiego producenta silników, twierdzą, że osiągnęli 'przełom' w zakresie wysoce wydajnych silników elektrycznych z magnesami trwałymi, które nie wykorzystują magnesów ziem rzadkich.
„Stworzyliśmy elektromagnetyczną konstrukcję o konkurencyjnej gęstości mocy i sprawności, a bez magnesów ziem rzadkich." – stwierdził Eric Ridenour, prezes i CEO UQM. „To jest ogromny postęp w realizacji naszego celu, którym jest stworzenie technologii, która zapewni wydajność satysfakcjonującą naszych klientów, uniezależniając ich przy tym od wahania cen i niedostępności magnesów ziem rzadkich." – dodał.
„Kluczem do wyeliminowania magnesów ziem rzadkich w silnikach elektrycznych dla pojazdów jest nasza opatentowana geometria silnika, która w części definiuje kształt i kierunek magnetyzacji magnesów trwałych." – stwierdził Jon Lutz, wiceprezes UQM.
Obecnie, inżynierowie z UQM pracują nad mechaniczną konstrukcją silnika, planując w przyszłym roku zaprezentować prototyp.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Przetwornica z serii VLT® AutomationDrive FC 302 jako alternatywa dla...
W każdej współczesnej fabryce mamy do czynienia z ruchem i jego kontrolą. Niezbędnym składnikiem każdej linii produkcyjnej, niezależnie od tego,...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-