
Podczas niedawnych targów Hannover Messe, SEW-Eurodrive zaprezentował serię silników o bezpośrednim włączaniu na magnesy stałe (LSPM), które, według przedstawicieli firmy, łączą w sobie zalety niezawodności silników asynchronicznych oraz niskich strat silników synchronicznych. Nowe maszyny dostępne będą w klasach: IE2, IE3 oraz IE4.
Nowe trójfazowe silniki asynchroniczne wyposażone są w wirnik klatkowy (squirrel-cage rotor), zawierający dodatkowe magnesy stałe. Po asynchronicznym rozruchu, silnik synchronizuje się z częstotliwością wejściową i dalej pracuje już synchronicznie. Brak strat wirnika czy wzbudnicy znacząco poprawiają sprawność silnika.
Silniki czterobiegunowe, na przykład, są o dwiue klatki mniejsze niż porównywalne konwencjonalne silniki o tej samej sprawności. Silniki mogą być zasilane bezpośrednio z sieci albo poprzez przetwornicę częstotliwości.
Silniki tego typu szczególnie dobrze spisują się podczas działania ciągłego z ustabilizowaną prędkością, napędzając na przykład: pompy czy systemy transportujące bagaż na lotniskach.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Rozwiązania Lenze dla aplikacji w branży klimatyzacyjnej.
Lenze oferuje odpowiednie rozwiązania dla wszystkich aplikacji w branży HVAC, zarówno dla szafy sterowniczej, jak i zdecentralizowanego miejsca...
-
-
-