Powrót do listy wiadomości Dodano: 2012-05-24  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-05-24
Silniki łączące zalety synchronicznych i asynchronicznych
Silniki łączące zalety synchronicznych i asynchronicznych

Podczas niedawnych targów Hannover Messe, SEW-Eurodrive zaprezentował serię silników o bezpośrednim włączaniu na magnesy stałe (LSPM), które, według przedstawicieli firmy, łączą w sobie zalety niezawodności silników asynchronicznych oraz niskich strat silników synchronicznych. Nowe maszyny dostępne będą w klasach: IE2, IE3 oraz IE4.

Nowe trójfazowe silniki asynchroniczne wyposażone są w wirnik klatkowy (squirrel-cage rotor), zawierający dodatkowe magnesy stałe. Po asynchronicznym rozruchu, silnik synchronizuje się z częstotliwością wejściową i dalej pracuje już synchronicznie. Brak strat wirnika czy wzbudnicy znacząco poprawiają sprawność silnika.

Silniki czterobiegunowe, na przykład, są o dwiue klatki mniejsze niż porównywalne konwencjonalne silniki o tej samej sprawności. Silniki mogą być zasilane bezpośrednio z sieci albo poprzez przetwornicę częstotliwości.

Silniki tego typu szczególnie dobrze spisują się podczas działania ciągłego z ustabilizowaną prędkością, napędzając na przykład: pompy czy systemy transportujące bagaż na lotniskach.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Drives and Controls
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także