
Globalna sprzedaż silników elektrycznych o wydajności IE3 oraz analogicznych pod tym względem maszyn Nema Premium niemal podwoi się do roku 2018, osiągając wartość 8 miliardów dolarów, zgodnie z nową prognozą IHS.
W 2017 roku, rynek silników IE3 może zbliżyć się rozmiarami do rynku silników IE1, którego udział w sektorze gwałtownie spada. Z kolei przychody ze sprzedaży nowych konstrukcji już rok wcześniej będą dwa razy większe niż w przypadku mniej efektywnych silników.
Obecnie jednak to silniki IE1 wciąż dominują wśród konstrukcji niskonapięciowych - zarówno pod względem przychodów, jak i sprzedaży jednostkowej. Większość transakcji ma miejsce w regionie Azji i Pacyfiku, na terenie Federacji Rosyjskiej, WNP (Wspólnoty Niepodległych Państw) oraz na mniejszych rynkach, gdzie nie istnieją regulacje w zakresie efektywności energetycznej.
Pozostałe regiony odchodzą od mało efektywnej wersji silników LV. USA rozpoczęła migrację już w 2002 roku, a to doprowadziło do większej liczby droższych silników IE2 lub IE3 sprzedanych w poprzednich latach.
Zwykle dany region potrzebuje sześciu lat, aby dokonać migracji do wyższej klasy efektywności silnika LV po oficjalnej dacie jej rozpoczęcia. Szczyt zmian przypada mniej więcej na połowę tego okresu. Od konstrukcji IE1 oraz IE2 odwróciły się już USA i Kanada. Kraje Unii Europejskiej, Japonia i Chiny zamierzają zakończyć migrację odpowiednio w 2015, pod koniec 2016 i w 2017 roku.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Raporty rynkowe
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kompletna seria silników w klasie IE3 od 0,09 kW do 200 kW
Od kilku lat obowiązują rozporządzenia odnośnie energooszczędności silników elektrycznych w zależności od mocy, wyposażenia i warunków...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-