Firma Boston Dynamics pozyskała pierwszego klienta na swojego robota Stretch do obsługi paczek. DHL Supply Chain przeznaczy 15 milionów dolarów na dalszą automatyzację magazynów w Ameryce Północnej. Boston Dynamics dostarczy dzięki temu flotę robotów tego typu do wielu magazynów DHL w Ameryce Północnej w ciągu najbliższych trzech lat.
Boston Dynamics i DHL w ostatnim czasie ściśle ze sobą współpracowały, aby stworzyć i przetestować technologię Stretch. Roboty objęte umową będą wykonywały kilka zadań związanych z przemieszczaniem paczek w magazynach DHL. Pierwszym z nich będzie rozładunek ciężarówek w wybranych obiektach należących do przedsiębiorstwa.
- W DHL Supply Chain jesteśmy zaangażowani w ciągłe innowacje i cyfrową transformację w celu optymalizacji całego łańcucha dostaw. Inwestowanie w automatyzację magazynu odgrywa ważną rolę w zwiększaniu wydajności operacyjnej i poprawie obsługi naszych klientów - powiedziała Sally Miller, CIO w DHL Supply Chain North America - Cieszymy się, że możemy współpracować z Boston Dynamics celem wdrożenia najlepszych w swojej klasie robotów w naszych magazynach. Stretch jest w stanie sprostać złożonym wyzwaniom branżowym dzięki elastycznemu podejściu do automatyzacji, którą będziemy mogli replikować i skalować zarówno regionalnie, jak i globalnie.
Stretch to następna generacja Handle, robota Boston Dynamics wprowadzonego w 2017 roku, który wykorzystuje zarówno koła, jak i pedipulatory. Stretch nie posiada tych drugich, jednak wyposażono go w wielokierunkową mobilną podstawę z czterema niezależnie sterowanymi kołami oraz dedykowany manipulator o siedmiu stopniach swobody. System pneumatyczny specjalnie zaprojektowanego chwytaka znajduje się bezpośrednio na pokładzie jednostki.
Stretch posiada akumulator o 8-godzinnej żywotności, ale w nadchodzącym czasie będzie dostępna opcja wyboru wersji 16-godzinnej i możliwość podłączenia maszyny do sieci zasilającej. Robot korzysta z systemu wizyjnego Pick, który firma Boston Dynamics nabyła, przejmując w kwietniu 2019 roku firmę Kinema Systems. Pick opiera się o wizję 2D i 3D o wysokiej rozdzielczości oraz algorytmy uczenia maszynowego przeznaczone do depaletyzacji. Jednym z kluczy do sukcesu robota jest zyskana dzięki temu zdolność do obsługi różnych rodzajów opakowań.
Wdrożenie pierwszych jednostek w magazynach DHL rozpocznie się jeszcze tej wiosny. Firma przewozowa planuje stopniowe skalowanie systemu w celu realizacji dodatkowych zadań w wielu obiektach jednocześnie.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- therobotreport
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Czy automatyzacja procesów produkcyjnych i logistycznych to dobry kierunek...
Rosnący dzięki e-handlowi popyt na towary stymuluje rozwój nowoczesnych systemów logistycznych i intralogistycznych. Klasyczne rozwiązania...
-
Kleje, uszczelniacze, zmywacze — poznaj nowoczesne rozwiązania dla przemysłu
Różnorodność rozwiązań w sektorze przemysłowym może przyprawić o zawrót głowy. Nic w tym dziwnego. Producenci wspierający innych wytwórców...
-
Dlaczego tak ważne jest uzdatnianie sprężonego powietrza w zakładzie?
www.obrabiarki.xtech.pl